تسهیل راه‌های دسترسی حرم شاهچراغ(ع) در آستانه نوروز
کد خبر: 3701452
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
كیانی مطرح كرد:

تسهیل راه‌های دسترسی حرم شاهچراغ(ع) در آستانه نوروز

گروه اجتماعی ـ معاون اجرایی آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) در تشریح اقدامات حرم مطهر در آستانه نوروز، از تسهیل رفت و آمد زائران از ضلع شرقی و همچنین انجام تمهیداتی برای رفاه بیشتر حال زائران در این مسیرها خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین كیانی، معاون اجرایی آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) امروز، 28 اسفندماه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز به تشریح فعالیت‌های عمرانی و اجرایی این آستان مقدس در این ایام پرداخت و گفت: به‌منظور رفاه حال زائران نوروزی و تسهیل رفت و آمد به این حرم مطهر، آزادسازی محوطه ضلع شرقی آستان از قسمت بازار حاجی، کوچه اسکندری و محوطه پشت بافت قدیمی مسجد عتیق، در دستور کار معاونت توسعه و عمران حرم مطهر قرار گرفت.

وی افزود: متأسفانه مدت‌ها بود که این مسیر در خور شأن زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) نبود و اكثر کسانی که از این گذر به زیارت آستان مقدس مشرف می‌شدند با مشکلات متعددی رو به‌رو بودند که به حمدالهی با تمهیدات تولیت آستان مقدس و همراهی هیئت امنا در تخریب داوطلبانه تعدادی از واحدهای تجاری آستان، راه دسترسی از این مسیر برای زائران و مجاوران تسهیل شد.

 

زیباسازی و تلاش برای رفاه بیشتر زائران در مسیرهای دسترسی به حرم

كیانی با بیان اینكه علاوه بر تسهیل عبور و مرور،‌ بازسازی و زیباسازی پیرامونی حرم مطهر نیز در دستور كار قرار گرفت،‌ گفت: یكی از اهداف مهم این آستان اجرای یک مسیر امن گردشگری از مجموعه زندیه تا آستان مقدس بوده است که ایم کهم پس از پیگیری ‌های مستمر اینک به بهره برداری رسیده است.

 معاون اجرایی آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم (ع)ادامه داد: قطعاً چنین اقداماتی زمینه ارتقا و رونق گردشگری مذهبی در حرم سوم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی را فراهم كرده و به تبع آن نیز موجب رونق اقتصادی كاسبان محیط پیرامونی حرم مطهر شاهچراغ(ع) شده است.

وی اظهار كرد: عبور و مرور زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در مسیر فعلی، یكی از عوامل تأثیرگذار در كاهش آسیب‌های اجتماعی است كه تأمین امنیت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha