تجوید و لحن؛ نقطه ضعف حافظان قرآن کاشمری
کد خبر: 3702367
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

تجوید و لحن؛ نقطه ضعف حافظان قرآن کاشمری

گروه شهرستان‌ها ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر عنوان کرد: حافظان ما به دلیل اینکه در بخش تجوید و لحن امتیاز کافی را به دست نمی‌آورند، جواز حضور در مسابقات حفظ کشوری را کسب نمی‌کنند و این به عنوان نقطه ضعف حافظان کاشمری شناخته شده است.

به گزارش ایکنا، از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر شب گذشته، 9 فروردین ماه، در هفدهمین گردهمایی انجمن قرآنی باقرالعلوم(ع) که به مناسبت آغاز سال جدید برگزار شد، با تأکید بر اهمیت جلسات آموزش حفظ قرآن بیان کرد: ما هر ساله در مسابقات حفظ قرآن استان خراسان شاهد درخشش حافظان قرآن کاشمری هستیم اما با وجود صحت حفظ مناسب متسابقان کاشمر، حافظان ما در بخش تجوید و لحن امتیاز کافی را به دست نمی‌آورند.
حجت‌الاسلام خلیلی با اعلام حمایت از جلسات و کلاس‌های حفظ قرآن گفت: امیدواریم با این فعالیت‌ها و برگزاری جلسات آموزشی رتبه قرآنی شهرستان کاشمر همچون 15 سال اخیر به سطح برترین‌های استان و کشور برگردد.
آموزش 2000 حافظ قرآن در شهرستان کاشمر
وی ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و اعیاد ماه رجب به قرآنیان شهرستان کاشمر ابراز کرد: در شهرستان کاشمر فعالیت‌های قرآنی خوبی به انجام می‌رسد که برخی از آن‌ها بیان شده اما برخی گزارش‌ها هنوز ارائه نشده است، در چهار سال گذشته حدود 2000 حافظ قرآن در کلاس‌های آموزشی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شرکت کرده‌اند.

تجوید و لحن نقطه ضعف حافظان قرآن کاشمری
حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه تعداد 60 کلاس آموزشی تاکنون برای حافظان قرآن تشکیل شده است، ادامه داد: برخی از این حافظان مفتخر به حفظ کل قرآن شدند و عده‌ای نیز در اجزاء 10 و 5 جزء و افرادی نیز که از سال گذشته وارد این دوره‌های آموزشی شده‌اند، حافظ دو یا سه جزء از قرآن کریم هستند.
در تشکیل جلسه مرکزی قرائت قرآن کاشمر موفق نبودیم
وی با اشاره به فعالیت اساتید قرآن شهرستان کاشمر در رشته قرائت قرآن بیان کرد: حدود سه سال است که برای تشکیل یک جلسه مرکزی قرائت قرآن در سطح شهرستان کاشمر تلاش می‌کنیم، برای این موضوع با اساتید قرآن هم مشورت کرده‌ایم اما به نتیجه خوبی نرسیدیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر افزود: البته به همت اعضای هیئت امنای مسجد جامع شهرستان برای تشکیل یک جلسه مرکزی اتفاق خوبی رخ داد و تشکیل جلسه مرکزی قرآن شهرستان عملیاتی شد.
وی گفت: چند سالی است که در بحث برگزاری مسابقات قرآن، شهرستان کاشمر در رده‌های۱ کشوری و استانی وضعیت مناسبی ندارد و این با سابقه قرآنی کاشمر مناسبتی ندارد، به همین جهت قصد تشکیل یک جلسه مرکزی با حضور اساتید شهرستان و شاگردان برتر آنان را داریم تا در ذیل یک مدیریت واحد و با دعوت از اساتید برجسته استانی و کشوری، ارتقای سطح قرآنیان و آموزش قرآن در شهرستان میسر شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر اضافه کرد: اداره اوقاف نیز آمادگی دارد تا هزینه‌ها را از طریق موقوفات تحت اختیار خود در جهت کنار هم قرار دادن جلسات قرآن کاشمر تامین کند.

انتهای پیام

captcha