رونق تولید ملی در گرو مصرف کالای داخلی
کد خبر: 3703073
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

رونق تولید ملی در گرو مصرف کالای داخلی

گروه اقتصادی- امام جمعه فردیس گفت: رونق تولید ملی و افزایش اشتغال از نتایج خرید کالای داخلی است.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری، اظهارکرد: بحث حمایت از تولید داخلی نه تنها در شرایط تحریم بلکه براساس علم اقتصاد باید همیشه مورد توجه قرار گیرد، تا سرمایه‌گذاران در تمام بخش‌ها از تولید داخلی حمایت کنند البته این مهم نیازمند عزم ملی و احساس مسئولیت همه اقشار جامعه است.
وی افزود: همه باید در راستای تحقق شعار رهبری تلاش کنند و مصرف کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی ارجحیت داده تا زمینه ورود کالاهای خارجی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود، گرفته شود.
این مسئول گفت: جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی و خروج ارز از کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فقر و نیز بی‌تاثیر کردن تحریم‌ها از مزیت‌های حمایت از کالای ایرانی است.
ایمانی اضافه کرد: همچنین بهبود رفاه خانوارهای ایرانی، پایداری اقتصاد ملی، جلوگیری از رکود اقتصادی، تقویت صنایع داخلی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه از دیگر آثار مثبت حمایت از کالاهای تولید داخل است.
امام جمعه فردیس با بر شمردن وظایف مردم و دولت در این زمینه تصریح کرد: دولت باید جلوی واردات کالاهای قاچاق را گرفته و زمینه را برای صادارت کالای ایرانی مهیا کند.
وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داخلی باید تلاش کنند تا کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و محصولات رقابتی به بازارعرضه کنند.
این مسئول بیان کرد: همچنین مردم باید نسبت به کالاهای داخلی غیرت ملی و ایرانی داشته باشند و در انتخاب میان کالای داخلی و خارجی کالای ساخت ایران را انتخاب کنند.
انتهای پیام./

captcha