گواهینامه‌های قرآنی جنبه اشتغال‌زایی ندارند
کد خبر: 3703184
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

گواهینامه‌های قرآنی جنبه اشتغال‌زایی ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر مؤسسه منتظران حضرت مهدی(عج) اراک گفت: بعضی مواقع اصرار خانواده باعث صدور گواهی‌نامه قرآنی می‌شود و بیشتر هم برای اطلاع رسانی به خانواده از شرایط قرآن آموز اعطا می‌شود و جنبه تشویقی دارد نه اشتغال‌زایی.

مهدیه قاسمی، مدیر مؤسسه منتظران حضرت مهدی(عج) اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به شیوع اعطای گواهی نامه در مراکز قرآنی گفت: گواهینامه‌هایی که به قرآن آموزان داده می‌شود جنبه اشتغال زایی ندارد.
وی ادامه داد: عموماً این گواهینامه‌ها با جمع امتیازات لحاظ شده توسط مربی به صورت داخلی در پایان هر دوره به قرآن آموز اعطا می‌شود، درواقع یکی از مهم ترین اهداف مؤسسات قرآنی استعدادیابی و تربیت قرآنی است و صرف آموزش هدف نیست مثلاً اگر قرآن‌ آموز در طول دوره، دارای مشکلات اخلاقی و روانشناسی باشد با توجه به امتیازی که در گواهی نامه به وی داده می‌شود از حضور در دوره‌های بعد، محروم می‌شود.
مدیر مؤسسه منتظران حضرت مهدی(عج) اراک افزود: در بعضی موارد، قرآن آموز از استعداد لازم برخوردار نیست یا به سن یادگیری نرسیده است و فقط به اجبار والدین است که در کلاس شرکت می‌کند و اگر گواهی نامه‌ای برای این افراد صادر یا اینکه نمره پایینی داده شود، مربی باید پاسخگو باشد.
قاسمی بیان کرد: بعضی مواقع اصرار خانواده باعث صدور گواهی‌نامه قرآنی می‌شود، اعطای گواهینامه به منظور اطلاع رسانی به خانواده از شرایط قرآن آموز است و بیشتر جنبه تشویقی دارد تا قرآن آموز از ادامه مسیر باز نماند همچنین برای اطلاع از سطح سواد قرآن آموز چنین گواهی نامه‌هایی صادر می‌شود و جنبه اشتغال ندارد.
وی گفت:می‌توان گواهینامه هم صادر نکرد اما اعتراض خانواده‌ها را به همراه دارد و چون جزء برنامه‌های اصلی مؤسسات است و به یک روال عادی تبدیل شده است البته شرکت اقشار مختلف در دوره‌های قرآنی بیشتر از باب افزایش سواد قرآنی و سطح آگاهی است نه برای گرفتن گواهی نامه با امضای سازمان یا وزارتخانه متولی قرآن. هر چند بعضی مواقع مدارک قرآنی در ثبت نام مدارس قرآن یا شاهد امتیاز محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha