رشد 52 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های استان مرکزی
کد خبر: 3703565
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
حسینی خبر داد:

رشد 52 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های استان مرکزی

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میزان بازدید گردشگران از موزه‌های استان در ایام نوروز 97 در مقایسه با مشابه سال گذشته 52 درصد رشد داشته که این موضوع نوید بخش اقبال عمومی نسبت به موزه‌ها و فرهنگ بومی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان، گفت: موزه‌های استان در ایام نوروز 97 با استقبال بی نظیر گردشگران مواجه شد و تعداد 11 هزار و 9۸ بازدید از ۸ موزه استان در این ایام به ثبت رسید.
وی ادامه داد: این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 52 درصد رشد داشته که این موضوع نوید بخش اقبال عمومی گردشگران و مردم استان نسبت به موزه‌ها و به فراخور آن فرهنگ بومی است.
حسینی افزود: در همین راستا بازدید گردشگران خارجی در نوروز سال گذشته از موزه‌های استان ۱۰ نفر بوده که این رقم در نوروز ۹۷ به ۳۱۷ نفر رسیده است. این روند رو به رشد در جذب گردشگران و تشویق آنها به بازدید از موزه‌ها خود مهمترین روش تبلیغ برای جذب گردشگران به شمار می‌رود چرا که بازگو شدن خاطره خوش از هر سفر دیگران را به تجربه آن سفر ترغیب می‌کند.
وی اظهار داشت: 8 موزه سطح استان با بازدید نسبتاً مطلوب گردشگران همراه بودند و در این میان موزه چهار فصل شهرستان اراک با استقبال بیشتر گردشگران نسبت به دیگر موزه‌ها برخوردار بوده است. همچنین میراث فرهنگی تمام تلاش خود را جهت جذب بیشتر گردشگران و معرفی آنها به کار می‌بندد و با افزایش تبلیغات موثر، گامی اثر بخش و روبه پیشرفت در این مسیر بر خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha