آغاز رقابت 1250 دانش‌آموز استان مرکزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3703808
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

آغاز رقابت 1250 دانش‌آموز استان مرکزی در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی از آغاز رقابت 1250 دانش آموز در رشته‌های مختلف آوایی و پژوهشی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله استانی خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در استان مرکزی به میزبانی اراک از امروز، 19فروردین آغاز و تا پنجشنبه، 23همین ماه در رشته‌های نهج البلاغه، تفسیر قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ عمومی و ویژه، احکام، صحسفه سجادیه، انشای نماز و مداحی و اذان ویژه پسران ادامه دارد.
سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این باره گفت: رقابت یک‌هزار و 250 دانش آموز در مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی از امروز، 19فروردین آغاز شده است.
وی تصریح کرد: 105هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی با هم رقابت کردند که از این تعداد 18هزار و 300 دانش آموز به مرحله شهرستانی راه یافتند. مرحله استانی این دوره از مسابقات در رشته‌های پژوهشی در دارالقرآن مرکزی(عباسیان) و رشته‌های آوایی در کانون امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
طباطبایی ادامه داد: مسابقات ویژه دانش آموزان متوسط دوره دوم متوسطه پسر و دختر از پانزده منطقه استان مرکزی است که نفرات برتر هر پایه دراین مرحله از مسابقات شرکت دارند. دانش آموزان متوسطه اول رشته قرائت تحقیق در دو بخش دختران و پیران از هر پایه به مرحله استانی راه یافتند. دانش آموزان متوسطه اول اول و دوم از هر منطقه یک نفر به مرحله استانی راه یافت. در رشته حفظ عمومی نیز تنها دانش آموزان متوسطه دوم حضور دارند. در رشته حفظ ویژه از جمله حفظ 5جزء، 10جزء، 20جزء و کل دانش آموزان متوسطه اول و دوم با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha