برای حمایت از کالای ایرانی برنامه‌های جدی داشته باشیم
کد خبر: 3704272
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
علیدادی‌سلیمانی:

برای حمایت از کالای ایرانی برنامه‌های جدی داشته باشیم

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه برای حمایت از کالای ایرانی در سه عرصه تولید و توزیع و مصرف باید برنامه‌های جدی داشته باشیم، گفت: دولت در حوزه تولید و توزیع باید نظارت ویژه داشته و مردم نیز در هر سه بخش وارد شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان دیروز دوشنبه، 20 فروردین در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال 97 و سال حمایت از کالای ایرانی گفت: اگر بخواهیم در عرصه اقتصادی اتفاقی بیفتد یک عزم ملی می‌طلبد.
وی با اشاره به مدل‌های مختلف اقتصادی در دنیا افزود: یکی از این مدل‌ها بر اراده و تصمیم دولت‌ها است که مردم همه اختیار را به دولت می‌دهند و معمولا در دنیا مدل شکست خورده‌ای است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: در مقابل اقتصاد مبتنی بر تصمیم کامل مردم داریم به گونه‌ای که دولت هیچ کاره است و این اقتصاد سرمایه‌داری است.
وی ادامه داد: در مدل دیگری از اقتصاد نیز دولت نظارت کامل داشته و مردم کار می‌کنند، بخش خصوصی فعال است و دولت نظارت می‌کند که تقریبا نزدیک به اقتصاد اسلامی است.
امام جمعه کرمان گفت: نگاه اقتصاد اسلامی، نظارت دولت را به صورت جدی می‌پذیرد، بخش خصوصی را به رسمیت می‌شناسد و هم شرایط و ضوابط خاص خود که مبتنی بر فقه اسلامی است را مدنظر دارد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: کشور ما در زمینه اقتصادی به ویژه سال‌های اخیر به شدت نیازمند همکاری و اقتصاد پیشرو است و از این جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال‌ها به حوزه اقتصادی تأکید و اهمیت ویژه‌ای دادند.
وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از کالای ایرانی در سه عرصه تولید و توزیع و مصرف باید برنامه‌های جدی داشته باشیم، گفت: دولت در حوزه تولید و توزیع باید نظارت ویژه داشته و مردم نیز در هر سه بخش وارد شوند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: در استان کرمان از آنجا که آهنگ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نگاه جدی در جریان است، در زمینه حمایت از کالای داخلی آمادگی کامل وجود دارد و امیدواریم با ساز و کارهای از پیش تعیین شده که در استان وجود دارد، در کشور بدرخشیم.
انتهای پیام

captcha