مسئولان برای امور قرآنی هزینه نمی‌کنند
کد خبر: 3704485
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

مسئولان برای امور قرآنی هزینه نمی‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- پیشکسوت قرآنی استان مرکزی گفت: جلسات قرآنی آنطور که باید از جذابیت لازم برخوردار نیست در دهه‌های گذشته استقبال از محافل بسیار بی‌نظیر بود و حتی در هر رشته 80 رقیب ثبت‌نام می‌کردند اما امروز تعداد رقبا در برخی از رشته‌ها 4 نفر است. این ریزش نشان می‌دهد مسئولان درباره قرآن حاضر نیستند هزینه کنند.

حمید سوار آبادی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: به نظر بنده آنطور که مسئولان برای برگزاری انواع همایش‌ها در قالب موضوعاتی چون محیط زیست، کالا و... هزینه و همت خرج می‌کنند، برای جلسات قرآنی هزینه‌ای قائل نمی‌شوند.
وی ادامه داد: جلسات قرآنی آنطور که باید از جذابیت لازم برخوردار نیست در دهه‌های گذشته استقبال از محافل بسیار بی‌نظیر بود و حتی در هر رشته 80 رقیب ثبت‌نام می‌کردند اما امروز تعداد رقبا در برخی از رشته‌ها 4 نفر است. این ریزش نشان می‌دهد مسئولان درباره قرآن حاضر نیستند هزینه کنند.
پیشکسوت قرآنی استان مرکزی بیان کرد: یکی از عوامل رونق جلسات قرآنی، قاریان هستند، می‌توان گفت در 10 سال گذشته قاریانی تربیت شدند که به لحاظ صوت و لحن و جذابیت تلاوت، از قاریان مصری چیزی کم ندارند.
سوار آبادی افزود: میزان جذب مردم به جلسات قرآنی بستگی به گروه یا فرد برگزار کننده دارد و ساز و کار رسمی ندارد متولی محفل باید با نشاط و پر انرژی باشد که متأسفانه امروز کمتر چنین فردی پیدا می‌شود و در حالیکه امروز فضای مجازی می‌تواند یکی از ابزارهای رونق محال قرآنی باشد یکی از ابعاد شکست جلسات قرآنی، عدم اطلاع رسانی صحیح است.
انتهای پیام

captcha