جهت دهی منابع عمرانی و فرهنگی؛ به سوی امامزاده یحیی(ع)
کد خبر: 3704715
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

جهت دهی منابع عمرانی و فرهنگی؛ به سوی امامزاده یحیی(ع)

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان عنوان کرد: به دنبال سوق دادن منابع عمرانی و فرهنگی به سوی امامزاده یحیی(ع) هستیم.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، سه شنبه، 21 فروردین در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع طرح مرمت بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) اظهار کرد: تولیت آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) اداره اقاف همدان است.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه درآمد حاصل از هر بقعه مختص همان مکان است عنوان کرد: اداره اوقاف با توان مدیریتی خود در بقاع متبرکه، سعی در کمک و یاری به بقاع و خادمان آن را دارد.
رئیس اوقاف شهرستان همدان اضافه کرد: حال در این میان امامزاده یحیی(ع) یکی از بقاعی است که درآمد کمی دارد به گونه‌ای که از تأمین هزینه‌های جاری و ساری بقعه و حقوق خادمان خود درمانده است.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اداره اوقاف چند سالی است به دنبال کمک و سوق دادن کمک‌های مالی به سوی امامزاده یحیی(ع) است افزود: طی دو، سه سال اخیر حدود 120 میلیون تومان به امامزاده یحیی(ع) کمک شده است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال سوق دادن منابع عمرانی و فرهنگی به سوی امامزاده یحیی(ع) هستیم گفت: اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز یکی از برنامه‌های فرهنگی انجام گرفته در این بقعه است که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
رئیس اوقاف شهرستان همدان بیان کرد: میراث فرهنگی در صورت تخصیص اعتبارات به امامزاده یحیی(ع) توجه ویژه داشته و آن را در اولویت مرمت بناهای تاریخی مجموعه خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه این امامزاده یحیی(ع)در غربت است عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های متولی، طرح جامع سر در و مرمت کل بقعه به عنوان یک اثر فاخر برای این امامزاده اجرایی شده و در اختیار آیندگان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha