جمع‌آوری 732 میلیون تومان زکات در خنداب
کد خبر: 3708851
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
در سال 96 محقق شد؛

جمع‌آوری 732 میلیون تومان زکات در خنداب

گروه اقتصادی- رئیس کمیته امداد شهرستان خنداب گفت: مردم این شهرستان در سال گذشته 732 میلیون تومان به ‌عنوان زکات واجب و مستحبی به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، سعید کریمی، رئیس کمیته امداد شهرستان خنداب با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال به ‌موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان برطرف می‌شود.
وی مطرح کرد: مردم شهرستان خنداب در سال گذشته 732 میلیون تومان به ‌عنوان زکات واجب و مستحبی به نیازمندان کمک کردند.
کریمی افزود: از این مبلغ 53 درصد به امور محرومان و 47 درصد بابت پروژه‌های عمرانی اختصاص داده‌ شده و 90 درصد برنامه پیش‌بینی‌شده زکات در سال 96 محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه زکات واجب به اقلامی همچون گندم و جو تعلق می‌گیرد، افزود: خشک‌سالی، سرمازدگی، عدم تخصیص سیاست تشویقی از موانع جمع‌آوری زکات در شهرستان است.
کریمی با اشاره به اینکه در سال جاری 800 میلیون تومان زکات برای شهرستان پیش‌بینی‌شده است، گفت: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه متناسب با نیت زکات دهندگان هزینه می شود و امیدواریم با حضور بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شوند تا محرومیت کاهش پیدا کند.
انتهای پیام

captcha