جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت اشعار حماسی در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3709839
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
علیزاده:

جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت اشعار حماسی در کرمان برگزار می‌شود

گروه فر هنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت آفرینش آثار با کلام مبتنی بر اشعار حماسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز شنبه، 8 اردیبهشت در نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: استان کرمان طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی برگزاری موسیقی نواحی ایران مطرح بوده است.
وی موسیقی بومی نواحی مختلف ایران را از منابع مهم تاریخ شفاهی برشمرد و افزود: جشنواره امسال با محوریت آفرینش آثار با کلام مبتنی بر اشعار حماسی برگزار می‌شود.
علیزاده با اشاره به جایگاه استان کرمان در حوزه موسیقی نواحی بیان کرد: وجود اقوام مختلف، تاریخ کهن موسیقی و تنوع سازها و موسیقی نواحی در کرمان، این استان را برجسته کرده است.
وی اظهارکرد: بیش از 35 نوع ساز در استان کرمان شناسایی شده که این امر مقام کم‌نظیری را در بحث موسیقی نواحی در کرمان ایجاد کرده است.
مدیرکل ارشاد کرمان یکی از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را بهره‌مندی مردم استان از فضای بانشاط و شاد این ایام عنوان کرد و گفت: همزمان با کرمان در تعدادی از شهرستان‌ها نیز اجرای همزمان موسیقی نواحی را داریم.
علیزاده تصریح کرد: سال قبل 40 هزار نفر از برنامه‌های جشنواره موسیقی نواحی در شهرستان‌های کرمان دیدن کردند و امسال برنامه‌ریزی شده است که مشارکت بیشتری را از سوی شهرستان‌ها شاهد باشیم.
وی ادامه داد: طبق توافقنامه انجام شده با وزارت ارشاد، دبیرخانه جشنواره به مدت سه سال در کرمان دایر شد و امسال سومین سال آن را می‌گذرانیم، اما بر طبق همین توافقنامه در تلاش هستیم که دبیرخانه دائمی را در استان داشته باشیم.
علیزاده اظهارکرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی‌هنری از جمله جشنواره موسیقی نواحی، زمینه‌ای برای معرفی استعدادها و ظرفیت‌های استان کرمان است.
مدیرکل ارشاد کرمان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار مجسمه و حجم هنرمند بزرگ بین‌المللی «تونی کرگ» گفت: این نمایشگاه از 11 اردیبهشت ماه جاری به مدت دو ماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دایر است.
وی برگزاری این نمایشگاه را در راستای تفاهمنامه منعقد شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان در کرمان دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه نقش چشمگیری برای معرفی موزه کرمان و جایگاه کرمان در حوزه هنرهای تجسمی به دنیا دارد.
انتهای پیام

captcha