اعلام سرفصل‌های جشن رمضان استان مرکزی
کد خبر: 3710401
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
حاج علی بیگی تشریح کرد:

اعلام سرفصل‌های جشن رمضان استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری جشن رمضان خبر داد و سرفصل‌های این برنامه را تشریح کرد.

علی رضا حاج علی بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برنامه‌های ارشاد در ماه مبارک رمضان، از برگزاری سومین دوره جشن رمضان خبر داد.
حاج علی بیگی با بیان اینکه جشن رمضان به صورت استانی برگزار می‌شود گفت: تاکنون سرفصل‌های این برنامه مشخص شده و به زودی جدول و ریز برنامه‌ها نیز تهیه خواهد شد در این جشن، 5 نمایشگاه استانی با رویکرد مناطق محروم برپا خواهد شد.
وی افزود: همچنین 15 محفل انس با قرآن که عموماً در اراک برگزار خواهند شد پیش بینی شده است، 10 نشست تخصصی حوزه قرآن، اجرای نمایش‌های خیابانی با حضور 5 گروه نمایشی با 30 اجرا از دیگر برنامه‌های جشن رمضان امسال است.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه ادبی نیز 15 محفل شعرخوانی و مشاعره قرآنی برگزار خواهد شد همچنین با همکاری رادیو، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه خواهیم داشت.
وی افزود: در زمینه تفسیر و مفاهیم نیز 10 جلسه تدبر و تفسیر برگزار می‌شود تفاوت عمده این جلسات عمق بخشی و تعیین سرفصل‌های جلسات توسط ارشاد است. همچنین در حوزه هنر قرآنی اکران فیلم و مستند قرآنی خواهیم داشت.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به حضور مؤسسات قرآنی در جشن رمضان گفت: نمایش توانمندی، نوآوری و فعالیت‌های بومی استان از جمله مؤسسات قرآنی در قالب نمایش یا نمایشگاه، برگزاری 2 ورک شاپ هنری از دیگر سرفصل‌های جشن رمضان امسال است.
وی ادامه داد: همچنین 2 هزار قرآن چاپ ارشاد به همراه قرآن‌های اهدایی وزارت‌خانه به مناطق محروم و شهرستان‌ها اهدا یا تعویض خواهد شد، همایش بانوان قرآنی نیز در برنامه‌های جشن رمضان دیده شده که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha