مردم توقع دارند کلاس‌های قرآن رایگان برگزار شود
کد خبر: 3710541
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

مردم توقع دارند کلاس‌های قرآن رایگان برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت امین‌الله هجرت اراک گفت: افرادی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند اعتقاد دارند چون در کشور اسلامی زندگی می‌کنند نباید برای قرآن هزینه‌ای پرداخت کنند و کلاس‌ها باید کاملاً رایگان باشد.

محبوبه رضایی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت امین‌الله هجرت اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: فعالیت این مؤسسه از دو سال پیش آغاز شده است البته در حال حاضر فاقد مکان است و کلاس‌های مؤسسه در مسجد حجت‌الحسن عسکری و پایگاه بسیج برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به همکاری هیئت امنای مساجد تا وقتی بتوانیم مکانی را اختیار کنیم و منبع درآمدی حاصل شود هزینه‌ای به عنوان اجاره بها نمی‌پردازیم. پرداخت هزینه کلاس‌های قرآن برای قرآن‌آموزان بسیار دشوار است، در حال حاضر نیز کلاس‌ها و آموزش مربی را رایگان برگزار می‌کنیم البته سال‌های گذشته هم که هزینه کلاس و مربی می‌گرفتیم در حد 5 هزار تومان بود.
رضایی افزود: افرادی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند اعتقاد دارند چون در کشور اسلامی زندگی می‌کنند نباید برای قرآن هزینه‌ای پرداخت کنند و کلاس‌ها باید کاملاً رایگان باشد.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت امین‌الله هجرت اراک بیان کرد: آموزش و یادگیری، مهم‌ترین اولویت و دلیل شرکت در دوره‌های قرآنی و دریافت گواهینامه توسط قرآن آموزان است. شاید بتوان گفت این مدارک جنبه اشتغال‌زایی هم ندارند اما از طرفی برای ارائه به مؤسسات یا برخی ارگان‌های دیگر مهم تلقی می‌شوند.
رضایی در پایان گفت: بنده با توجه به علاقه‌ای که به فعالیت قرآنی داشتم وارد این حوزه شدم و به هیچ وجه دنبال گواهینامه و مدرک گرایی در مؤسسه نبودم.
انتهای پیام

captcha