در فرهنگ قرآنی چیزی به نام موازی کاری وجود ندارد
کد خبر: 3710999
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

در فرهنگ قرآنی چیزی به نام موازی کاری وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر بیت‌القرآن شهرستان زرندیه گفت: در فرهنگ قرآنی چیزی به عنوان موازی کاری وجود ندارد و اگر به قرآن با دید انجام وظیفه نگاه کنیم، این مسائل مطرح نمی‌شود.

جوان حیدری، مدیر بیت‌القرآن شهرستان زرندیه، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه قرآن واحد است و به وحدت دعوت می‌کند گفت: در مؤسسات قرآنی به جای رقابت و حسادت باید به تکمیل یکدیگر و تعامل پرداخته شود.
وی ادامه داد: مردم از دقت نظر خوبی نسبت به مؤسسات قرآنی به ویژه در شهرهای کوچک برخوردار هستند و به اینکه زیر نظر چه نهادی اداره می‌شود توجه نمی‌کنند و صرفاً عملکرد مؤسسه برای آنها مهم است.
مدیر بیت‌القرآن شهرستان زرندیه بیان کرد: موفقیت قرآن‌آموزان یک مؤسسه، گرایش به قرآن را افزایش می‌دهد نه گرایش به یک مؤسسه خاص. بطورمثال حافظانی که در بیت‌القرآن پرورش می‌یابند مبلغ قرآن به شمار می‌روند نه مبلغ یک مؤسسه خاص و در بین مؤسسات دیگر نیز اثرگذاری مثبت دارند.
حیدری افزود: در طی سال‌های اخیر بیت‌القرآن زرندیه در قسمت خواهران و خردسالان در بخش روخوانی و حفظ سوره‌های کوتاه و همچنین در قسمت برادران در رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم موفقیت‌هایی کسب کرده است و در امور فرهنگی شهرستان اثرگذار ظاهر شده است.
وی گفت: به نظر بنده همه مؤسسات می‌توانند در تمام رشته‌ها ورود پیدا کنند اما بهتر است در زمینه‌ای که برایشان فراهم است تمرکز کنند و به طور تخصصی آن را ادامه دهند. در انجام کار قرآنی موازی کاری معنا ندارد حتی اگر محافل انس با قرآن به صورت همزمان برگزار شود، باز هم موازی کاری نیست.
مدیر بیت‌القرآن شهرستان زرندیه بیان کرد: کلمه موازی کاری را نمی‌توان در حوزه قرآن به کار برد، شاید برخی نگاه کاسب‌کارانه و دنیوی به حوزه قرآنی داشته باشند که مخرب است اما کار قرآنی با نگاه تکلیف و انجام وظیفه به هر مقدار که باشد موازی کاری نیست و مثبت تلقی می‌شود؛ در فرهنگ قرآنی چیزی به عنوان موازی کاری وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha