خودکفایی مالی برای مؤسسات قرآنی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3711363
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
بابایی:

خودکفایی مالی برای مؤسسات قرآنی امکان‌پذیر نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک گفت: خودکفایی مالی برای مؤسسات قرآنی امکان‌پذیر نیست مگر اینکه رویکرد غیرقرآنی را دنبال کنند، تأمین هزینه‌های برای مؤسسات بسیار دشوار است؛ لذا مجبورند به برگزاری کلاس‌های غیر قرآنی روی آورند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، لیلا بابایی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک، در جریان بازدید ایکنا از این مؤسسه با اشاره به شرایط خودکفایی مؤسسات قرآنی گفت: این مؤسسه تلاش کرده با برگزاری کلاس‌های نقاشی و هنری با محوریت قرآن، در طول تابستان در این زمینه گام‌های مثبتی بردارد.
بابایی ادامه داد: خودکفایی مالی برای مؤسسات قرآنی امکان‌پذیر نیست مگر اینکه رویکرد غیرقرآنی را دنبال کنند، هر چند مؤسسه طنین بهشت اجاره مکان نمی‌پردازد، اما تأمین این هزینه در کنار حق الزحمه مربی و هزینه‌های جاری، برای مؤسسات بسیار دشوار است؛ لذا مؤسسات مجبورند به برگزاری کلاس‌های غیر قرآنی روی آورند.
وی افزود: وقتی نام قرآن به میان می‌آید، تعدادی از بچه‌ها به دلیل رفتار خانواده‌ها علاقه چندانی برای یادگیری و ورود به این حوزه نشان نمی‌دهند و باید کم کم آنها را به فعالیت قرآنی مناسب علاقه‌مند کرد و گاهی لازمه این کار استفاده از کلاس‌های غیرقرآنی است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک با تأکید بر اینکه مؤسسات قرآنی باید با هم تعامل داشته باشند گفت: مؤسسه طنین بهشت اراک در رشته حفظ نسبت به سایر رشته‌ها موفق‌تر عمل کرده و تواسته تعامل خوبی با مؤسساتی که فرصت کافی برای فعالیت در این رشته ندارند، برقرار سازد به طوری که هر سال تعدادی از قرآن آموزان این مؤسسات را در رشته حفظ پذیرش می‌کند.
وی افزود: تخصصی کار کردن مؤسسات در یک رشته خیلی خوب است به شرط اینکه امکان دسترسی عموم فراهم باشد آورند، متاسفانه بین مؤسسات قرآنی موازی کاری وجود دارد و به موجب آن پیشرفت چندانی را شاهد نیستیم. البته هدف متولی مؤسسه در پیشرفت کار قرآنی بسیار مهم است و نگاه مادی به کار قرآنی، آسیب‌زا است.
بابایی با اشاره به تشکیل اتحادیه مدغم گفت: باید جلسه‌ای بین مدیران مؤسسات تشکیل شود تا دیدگاه‌ و راه‌حل‌های رفع مشکلات مؤسسات مطرح و اتحادیه پیگیر امور شود، همچنین بازدید از مؤسسات برتر در رشته‌های مختلف و تلاش برای رفع مشکلات آنها باید از اولویت‌های اتحادیه باشد.
انتهای پیام

captcha