کاهش 14 درصدی بودجه استان مرکزی/مدیران دنبال جذب اعتبارات ملی باشند
کد خبر: 3711495
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

کاهش 14 درصدی بودجه استان مرکزی/مدیران دنبال جذب اعتبارات ملی باشند

گروه اقتصادی- استاندار مرکزی گفت: بر اساس قانون بودجه سال 96، سهم استان مرکزی حدود 430 میلیارد تومان بود که فقط 178 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد؛ لذا با توجه به اینکه میزان اعتبارات استان در سال 97 حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده مشکلات بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، که امروز پانزدهم اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در اعتبارات امسال قانون برنامه بودجه سهم استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
استاندار مرکزی افزود: بر اساس قانون بودجه سال 96، سهم استان مرکزی حدود 430 میلیارد تومان بود که فقط 178 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد یعنی حدود 50 درصد؛ لذا با توجه به اینکه میزان اعتبارات استان در سال 97 حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده مشکلات بیشتری خواهیم داشت.
آقازاده افزود: متأسفانه حجم اعتبارات ملی بالاست و اگر مجلس اعتبارات ملی که در بوجه می‌بیند و مصوب می‌کند را به استان‌ها اختصاص می‌داد میزان رایزنی‌ها و لابی‌های سیاسی در جذب این اعتبارات کمتر می‌شد ولی متاسفانه لابی‌هایی در مجلس وجود دارد که این اعتبارات را ملی می‌کند تا هر کس زور و لابی بیشتری داشت بتواند این اعتبارات را جذب کند.
استاندار مرکزی با اشاره به درخواست‌ فرمانداران شهرستان‌‌ها مبنی بر افزایش سهم آنان در بودجه گفت: چنانچه همه نظرات و درخواست‌های فرمانداران را بپذیریم نهایتا 5 درصد به بودجه شهرستانی اضافه می‌شود اما اگر سراغ اعتبارات ملی برویم و از ظرفیت‌های مسئولان استان و قدرت لابی نمایندگان و و مردم بهره بگیریم، می‌توانیم اعتبارات خوبی جذب کنیم؛ لذا باید روی این موضوع بیشتر متمرکز شویم.
آقازاده تأکید کرد: مسئولان و مدیران استان باید برای تامین منابع مالی پروژه‌ها و طرح‌ها، دنبال جذب سرمایه گذار خصوصی باشند و از این طریق برنامه‌ها و اهداف استان را پیش ببرند، اگر این دو محور یعنی جذب اعتبارات ملی و جذب سرمایه گذاران خصوصی توسط مدیران استان عملیاتی شود حتما چند برابر بودجه‌ای سالیانه استان، جذب سرمایه خواهیم داشت. امسال این دو راهکار باید مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در این زمینه رصد خواهند شد.
انتهای پیام

captcha