کاهش 20 درصدی اعتبارات شهرستان‌های استان مرکزی
کد خبر: 3711593
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
یادگاری عنوان کرد:

کاهش 20 درصدی اعتبارات شهرستان‌های استان مرکزی

گروه اقتصادی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در سال 97 مجموعا 378 میلیارد تومان بودجه دارد که در مقایسه با سال گذشته با حدود 14 درصد کاهش مواجه هستیم همچنین اعتباراتی که برای شهرستان‌ها تخصیص داده شده در مجموع 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در استانداری برگزار شد گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی در سال 97 به صورت جدی پیگیری خواهد شد و اولویت اصلی ما این است که طرح‌های نیمه‌ تمام را به اتمام برسانیم.
وی افزود: بهره‌برداری و نگهداری پروژه‌های به اتمام رسیده از اولویت‌های بعدی است تلاش می‌کنیم این قبیل طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و برآیند آن کاملاً تدوین شده است.
یادگاری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بودجه‌ریزی عملیاتی دستگاه‌هاست که امسال همه دستگاه‌ها باید به این سبک بودجه‌ریزی شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: استان مرکزی در سال 97 مجموعاً 378 میلیارد تومان بودجه دارد که در مقایسه با سال گذشته با حدود 14 درصد با کاهش مواجه هستیم.
وی گفت: سال گذشته رقم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان 137 میلیارد تومان بود که امسال به 68 میلیارد تومان کاهش یافته که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین سه درصد حاصل از درآمد نفت و گاز که سال گذشته 48 میلیارد تومان بود امسال به 40 میلیارد تومان تقلیل یافته است.
یادگاری درباره جزئیات اعتبارات تملک دارایی‌های استان، جمع کل استانی را 688 میلیارد و 800 میلیون ریال، هشت درصد بهسازی روستایی را 55 میلیارد و 104 میلیون ریال، 10 درصد آبرسانی روستایی را 68 میلیارد و 880 میلیون ریال، یک درصد بسیج را 6 میلیارد و 888 میلیون ریال، کاهش آلودگی هوای اراک را 50 میلیارد ریال، پروژه‌های استانی را 150 میلیارد ریال و قابل توزیع شهرستانی از محل استانی را 357 میلیارد و 928 میلیون ریال اعلام کرد.
وی همچنین درباره تخصیص سه درصد درآمد نفت و گاز که به مناطق کمتر توسعه‌ یافته بر اساس جمعیت تعلق می‌گیرد، گفت: جمع کل نفت‌ و ‌گاز 401 میلیارد و 600 میلیون ریال، یک درصد بسیج 4 میلیارد و 16 میلیون ریال و قابل توزیع شهرستانی از محل سه درصد نفت ‌و ‌گاز 397 میلیارد و 854 میلیون ریال است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: سهم استان از جمع کل قانون متوازن 145 میلیارد تومان است، اعتباراتی که برای شهرستان‌ها تخصیص داده شده در مجموع با 20 درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه است.

انتهای پیام

captcha