افزایش دو ‌برابری بودجه آموزش‌و‌پرورش در دولت تدبیر ‌و ‌امید
کد خبر: 3711921
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

افزایش دو ‌برابری بودجه آموزش‌و‌پرورش در دولت تدبیر ‌و ‌امید

گروه اجتماعی- استاندار مرکزی گفت: از ابتدای دولت تدبیر ‌و ‌امید بودجه هزینه‌ای آموزش‌و‌پرورش بیش از دو‌ برابر افزایش یافته‌ است در شرایطی که دولت با محدودیت‌های مالی ‌و ‌اعتباری گسترده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، این ارتقاء تا حدودی می‌تواند التیامی باشد بر کار سخت معلمان.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی ‌آقازاده، استاندار مرکزی، در سی‌و‌یکمین مراسم نکوداشت مقام معلم که امروز شانزدهم اردیبهشت‌ماه در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: از ابتدای دولت تدبیر ‌و ‌امید بودجه هزینه‌ای آموزش‌و‌پرورش بیش از دو‌برابر افزایش یافته‌ است. در سال 92 این بودجه 14 هزار میلیارد تومان بود ولی امروز به بیش از 33 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که این حاکی از نگاه ویژه مجموعه دولت به نهاد آموزش‌و‌پرورش است که البته هنوز هم تا جایگاه واقعی معلم فاصله زیادی داریم.
استاندار مرکزی افزود: در شرایطی که دولت با محدودیت‌های مالی ‌و ‌اعتباری گسترده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، این ارتقاء و پیشرفت تا حدی می‌تواند التیامی باشد بر کار سختی که معلمان بر عهده دارند.
آقازاده ادامه داد: باید نگاه ما به آموزش‌و‌پرورش بر اساس شرایط امروز کشور تغییر کند با اعتبارات دولتی اداره کردن آموزش‌و‌پرورش کار سختی است، هرچند در قانون اساسی تاکید شده که همه اقشار باید از امکانات آموزشی رایگان بهره‌مند شوند؛ اما شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که باید از ظرفیت مدارس غیرانتفاعی و خیرین بیشتر استفاده کنیم.
استاندار مرکزی گفت: در اوایل دهه هفتاد با تشکیل شوراهای آموزش‌و‌پرورش، مدارس غیرانتفاعی، انجمن‌ها و موسسات، خیرین نقش مهمی در تقویت تعلیم و تربیت ایفا کردند. امروز هم اگر بخواهیم معلمین به جایگاه واقعی خود برسند و آموزش‌و‌پرورش به عنوان دو بال تعالی جامعه به اهداف خود نائل شود، باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد. امروز باید در کنار منابع دولتی برنامه‌هایی برای تقویت معیشت معلمین تدوین کنیم و این یک راهبرد حیاتی است که در این زمینه از ظرفیت و انرژی خیرین نباید غافل شد.
وی ادامه داد: با همه افزایش اعتباری که در این دولت صورت گرفته حقوق معلمین برابر هزینه‌هایی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، نیست هنوز میان حقوق معلمان با دیگر دستگاه‌ها فاصله معناداری وجود دارد.
آقازاده گفت: در بسیاری از کشور‌هایی که از نظر مدنیت از ایران عقب‌تر هستند، جایگاه معلم بالاتر و والاتر است و ما باید در استان مرکزی به عنوان استان با سابقه فرهنگی این جایگاه را ارتقا دهیم و طرح‌‌هایی تدوین کنیم که مشکلات این قشر به حداقل برسد.
انتهای پیام

captcha