جای بانوان در رشته‌های تدبری قرآن خالی است
کد خبر: 3712153
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

جای بانوان در رشته‌های تدبری قرآن خالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک گفت: رشته‌های قرآنی گستردگی زیادی دارد و هدف نهایی از یادگیری نیز انس و عمل به قرآن است و انتظار می‌رود بانوان در زمینه تدبر و مفاهیم قرآنی با توجه به محدودیت‌هایی که در برخی از رشته‌ها وجود دارد حضور چشمگیرتری داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران مؤسسات قرآنی، اقدام به «مؤسسه گردی» کرده است و در دومین مؤسسه گردی نیز از مؤسسه طنین بهشت اراک بازدید کرد که بخش اول آن با عنوان «خودکفایی مالی برای مؤسسات قرآنی امکان‌پذیر نیست» منتشر شد و بخش دوم و پایانی نیز منتشر می‌شود.
لیلا بابایی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک، با اشاره به سهم بانوان و نقش آن‌ها در فعالیت‌های قرآنی گفت: حضور بانوان نسبت به آقایان در مسابقات قرآنی بیشتر است همانطور که سال گذشته در مسابقات ارشاد شاهد بودیم.
بابایی ادامه داد: با این وجود، شرکت در کلاس‌های قرآنی در سنین مختلف در میان بانوان به ویژه در سنین بزرگسالی روبه کاهش است و در برخی از رشته‌ها با مشکل جذب مخاطب از میان بانوان مواجه هستیم.
وی با تأکید بر نقش مدیران مؤسسات در جذب بانوان به کلاس‌های قرآنی گفت: می‌توان با رفتار مناسب، زمینه جذب مخاطب را فراهم ساخت، بانوان بر خلاف آقایان علی‌رغم علاقه‌ای که به یادگیری برخی از رشته‌های قرآنی دارند با محدودیت‌هایی مواجه هستند مانند رشته صوت و لحن.
بابایی تأکید کرد: به هر ترتیب رشته‌های قرآنی گستردگی زیادی دارد و هدف نهایی از یادگیری نیز انس و عمل به قرآن است و انتظار می‌رود بانوان در زمینه تدبر و مفاهیم قرآنی با توجه به محدودیت‌هایی که در برخی از رشته‌ها وجود دارد حضور چشمگیرتری داشته باشند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت طنین بهشت اراک ادامه ضمن تقدیر از ایکنا ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون علم و تکنولوژی، علاقمندان به یادگیری رشته‌های بیشتر دنبال یادگیری مجازی هستند، ما در این زمینه نیز افرادی را به مؤسسه نورالمجتبی در قم معرفی کردیم تا بتوانند در کلاس‌ها و آزمون‌های مجازی شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha