خدمات بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تشریح شد
کد خبر: 3712194
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

خدمات بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تشریح شد

گروه اجتماعی- مسئول بسیج‌ سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج‌ سازندگی برگزار شد، گزارشی اجمالی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی فراهانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، هفدهم اردیبهشت‌ماه در ساختمان بسیج سازندگی اراک برگزار شد، گفت: بسیج سازندگی از ابتدای سال 96 تاکنون بر اساس وظایف ذاتی خود، ماموریت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و ... در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به پیشبرد اقتصاد ‌مقاومتی به انجام رسانده است.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون 20 هزار و 431 نفر توسط بسیج سازندگی به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند، ضمن اینکه در ایام نوروز 356 نفر در قالب 25 گروه اختصاصی برای امور فرهنگی، علمی و عمرانی به مناطق اعزام شدند. گروه‌های جهادی در قالب اردو‌های یک‌روزه، سه‌ روزه و هفت‌روزه به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که در سه ‌ماهه اول سال گذشته 1430 نفر، در مرحله دوم 16754 نفر، در مرحله سوم 1907 نفر و در مرحله چهارم 340 نفر در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.
فراهانی ادامه داد: در مورد اردو‌های هجرت نیز با هماهنگی اداره‌کل نوسازی مدارس استان مرکزی 568 میلیون و 200 هزار ریال هزینه کرده‌ایم. همچنین در ایام نوروز 97 در حوزه فعالیت‌های عمرانی، 21 باب خانه محرومین ساخت و تکمیل شده و 18 باب منزل نیز مرمت شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در 14 عرصه اقتصاد‌ مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و صنایع تبدیلی از جمله در بحث دام، کاشت زعفران، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، دام سنگین، پرورش بلدرچین، داربست‌سازی باغات انگور، پرورش زنبور‌ عسل، پرورش ماهی و محصولات گلخانه‌ای، 44 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا کردیم که در نتیجه آن شاهد ایجاد 399 واحد تولیدی شهری و روستایی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سپاه استان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم مبارزه با ریزگرد‌ها و آلودگی هوا، کاشت نهال در منطقه خوزستان را در دستور کار قرار داد و 28 هکتار از اراضی خوزستان در فروردین 96 نهال‌کاری شد. همچنین 70 هکتار از اراضی کویر میقان اراک با کارفرمایی منابع طبیعی با اعتباری حدود 12 میلیارد ریال بیابان‌زدایی شد. در استان مرکزی هم 1850 اصله نهال مثمر و 12 هزار و 130 اصله نهال غیر مثمر غرس شد.
فراهانی درباره امداد‌ رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ادامه داد: در بحث اسکان اضطراری، اولین استانی بودیم که کار را به اتمام رساندیم و کار تهیه، ارسال و نصب 197 کانکس به 7 روستای دشت ذهاب، ساخت 137 حمام و سرویس بهداشتی، 2 باب مدرسه و مسجد را به اتمام رساندیم. همچنین 27 واحد مسکونی مدد‌جویان تحت پوشش بهزیستی در ثلاث باباجانی را تقبل کردیم که اکنون در مرحله بتن‌ریزی است، همچنین شماره حساب «6000006» به نام «خدمات رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده» نزد بانک رسالت و شماره کارت «5041721055161823» جهت واریز کمک‌های خیرین ایجاد شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در ارائه خدمات طرح کرامت که بین سپاه و دولت مشترک است، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه پیش‌بینی شده است که 50 درصد این مبلغ را باید خیرین و افراد صاحب نفوذ تامین کنند و 50 درصد دیگر هم بر عهده سپاه و دستگاه‌های اجرایی است که در این طرح شهرستان‌های اراک، خمین، شازند و ساوه در قالب 12 محله که در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری قرار دارند، شناسایی شده‌اند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بحث ارائه خدمات غیر‌عمرانی، توانستیم 28 مورد تهیه‌ جهیزیه برای افراد‌ نیازمند به ‌ارزش 1 میلیارد و 736 میلیون ریال، سبد پوشاک جهت نیازمندان به ارزش 350 میلیون ریال، سبد حمایتی مواد غذایی به ارزش 675 میلیون ریال و سبد لوازم التحریر به ارزش 26 میلیون ریال را ساماندهی کنیم که در مجموع مبلغ 4 میلیارد و 587 میلیون ریال را شامل می‌شود.
فراهانی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بسیج سازندگی استان، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر استان است که 98 مسجد را هدف‌گذاری کردیم و 44 نفر در شهرستان به عنوان تسهیل‌گر انتخاب شدند که از این تعداد 13 نفر به مدت 17 روز و طی 6 مرحله در سه استان مرکزی، همدان و زنجان آموزش دیدند. در حال حاضر 7 صندوق راه‌اندازی شده و مابقی هم تا پایان ماه مبارک رمضان راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: بسیج سازندگی با کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) همکاری‌های خوبی دارد که اهم آن‌ها در سال 96 شامل مشارکت در آموزش‌های فنی، مهارتی و کارآفرینی به 30 مدد‌جو، 7 مورد برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، 24 مورد مرمت و بازسازی مسکن، احداث 42 چشمه سرویس بهداشتی، اعطای 800 بسته حمایتی به مدد‌جویان و کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده به ارزش 1 میلیارد و 398 میلیون ریال، تامین تسهیلات برای اشتغال مدد‌جویان به ارزش 750 میلیون ریال، تهیه 3 مورد جهیزیه کامل و اعزام 40 نفر از مدد‌جویان به اردو‌های راهیان‌نور می‌شود.
انتهای پیام

captcha