اقتدار سازمان‌های نظامی مشروط به پشتوانه اخلاقی است
کد خبر: 3712222
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

اقتدار سازمان‌های نظامی مشروط به پشتوانه اخلاقی است

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: یک سازمان نظامی زمانی مقتدر و مستحکم است که بتواند پشتوانه معنوی و اخلاقی مقررات و آئین‌ها را در بین کارکنان خود احیاء و تقویت کرده و هنجارهای نظم و انضباط ظاهری و معنوی را در بین کارکنان خود نهادینه سازد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی که امروز، 17 فروردین ماه انجام شد گفت: امنیت و آرامش یکی از نیازهای اساسی در جوامع و نوید بخش پویایی، ثبات پایداری و پیشرفت اجتماعی است که بخش عمده‌ای از حفظ امنیت در نوع عملکرد کارکنان نیروی انتظامی متجلی می‌شود.
وی نظم و انضباط ظاهری و معنوی را به عنوان اصلی‌ترین شاخصه تجلی و بازتاب عملکرد کارکنان ناجا در عرصه اجتماع خواند و افزود: در سازمان‌های نظامی، انضباط جزء لاینفک و هسته اصلی تمام فعالیت‌ها است و تحقق آن در تمام عرصه‌های مأموریتی بازتاب دارد.
سردار عزیزی تاکید کرد: یک سازمان نظامی زمانی مقتدر و مستحکم است که بتواند پشتوانه معنوی و اخلاقی مقررات و آئین‌ها را در بین کارکنان خود احیاء و تقویت کرده و هنجارهای نظم و انضباط ظاهری و معنوی را در بین کارکنان خود نهادینه سازد، چرا که عوامل مؤثر بر برقراری نظم و انضباط و یافتن حوزه‌های تأثیرگذار بر آن می‌تواند کمک شایانی به مدیران و فرماندهان کند تا هر چه بیشتر به منظور نیل به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی گام بردارند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مقوله ارتقاء آموزش و تشکیل قرارگاه تخصصی تربیت و آموزش در نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به طور مؤثر فعالیت‌شان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به نوع ماموریت‌ها در نیروی انتظامی، آموزش یکی از راه‌های اصولی و منطقی ارتقاء و هدایت تلاش‌های کارکنان است و این نگرش باعث به کارگیری استعدادهای نهفته و به وجود آمدن حسن انعطاف پذیری فکری لازم در بین کارکنان می‌شود و از سویی توجه به این رویکرد تحولی در نیروی انتظامی بازتاب بسیار مهمی در انجام کیفی ماموریت‌ها و بسط خدمات مناسب به آحاد جامعه را به همراه داشته است.
سردار عزیزی با اشاره به مهم‌ترین مولفه‌ها در قرارگاه تخصصی معاونت تربیت و آموزش در نیروی انتظامی اظهار داشت: دانش افزایی، ارتقاء مهارت و حرفه‌ای‌گری و آمادگی و توان جسمی کارکنان از موضوعاتی است که با تشکیل این قرارگاه تحقق هر چه مطلوب‌تر آن با جدیت دنبال شده و بایستی از سوی کلیه فرماندهان و مدیران نیز نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام پذیرد.
وی در ادامه به برخی از اقدامات برای بهبود عملکرد کارکنان در ارتباط با مهم‌ترین ضرورت‌های ماموریتی چون مهارت تیراندازی اشاره و برخی مصداق‌های برنامه‌های اجرایی در این حوزه را تشریح کرد و بیان داشت: شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان و مشاغل سازمانی با تاکید بر فرایندها و تحقق اهداف راهبردی، تدوین استانداردهای آموزشی و طراحی و تدوین الگوی سنجش اثربخشی دوره‌های آموزشی برای کارکنان از نکاتی است که ضرورت دارد در بهینه سازی موضوعات آموزشی تاکید شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به برخی راهبردهای اجرایی در افزایش توسعه خدمات انتظامی به شهروندان اشاره داشت و گفت: تقویت یگان‌های 110 از جمله اولویت‌هایی است که در سال جاری در دستور کار ناجا قرار گرفته و هم اکنون اجرای پایلوت آموزشی آن در یکی از استان‌های کشور در حال اجراست و با احصاء و مرتفع سازی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این موضوع در دیگر استان‌های کشور و استان مرکزی نیز به شکلی تخصصی و ویژه بسط داده خواهد شد.
سردار عزیزی در پایان به تبیین برخی راهکارها در افرایش امنیت ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی و برنامه ریزی در کاهش سرقت و جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی پرداخت.
انتهای پیام

captcha