اولین موزه روستایی استان مرکزی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3714593
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
سید محمد حسینی:

اولین موزه روستایی استان مرکزی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: موزه مردم‌شناسی روستای انجدان شهرستان اراک همزمان با هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

اولین موزه روستایی استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سید محمد حسینی گفت: هدف اصلی از افتتاح این موزه معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگی روستای انجدان به عنوان یکی از جاذب‌ترین روستاهای استان برای جذب بیشتر گردش‌گران است. از این رو ‌اداره کل طی پروسه‌ای، مرمت حمام تاریخی این روستا را در دستور کار قرار داد و پس از اتمام مرمت این بنا، اولین موزه روستایی استان را راه‌اندازی کرد.
وی افزود: این موزه مردم‌شناسی در حال حاضر آمادگی پذیرش گردش‌گران این روستا را دارد. در سال‌های گذشته بافت اصلی این روستا طی طرح هادی اصلاح و احیا شد و با صدور مجوز برای دو واحد سفره‌خانه سنتی، سیرکولاسیون گردش‌گری این روستا کامل شد. همچنین وجود صخره‌های مطلوب ورزش‌کاران در رشته‌های مختلف کوهنوردی، نوع دیگری از گردش‌گری که شامل ورزشی و ماجراجویانه می‌شود را در این روستا جا داده است.
او در پایان با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری انجدان در شهرستان اراک دارای ظرفیت‌های منحصر‌به‌فرد جذب گردش‌گر است اظهار داشت: با افتتاح موزه به داشته‌های این روستا افزوده خواهد شد و مجموعه کامل‌تری برای جذب گردش‌گری فراهم خواهد شد. بنای این حمام متعلق به دوره قاجار بوده و پیش از تبدیل به موزه، متروک مانده بود که با همت اداره کل به یک مکان فرهنگی وتاریخی تبدیل شد.
انتهای پیام

captcha