اصفهان؛ شهر پیشگام در آزادسازی زندانیان
کد خبر: 3718783
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

اصفهان؛ شهر پیشگام در آزادسازی زندانیان

گروه اجتماعی- تهیه کننده برنامه «یک شهر یک ضیافت» گفت: آزادسازی 240 زندانی و جمع‌آوری هشت میلیارد و 500 میلیون وجه نقد در سال گذشته نشان می‌دهد که مردم اصفهان دستانِ دهنده و خیری دارند.

اصفهان؛ شهر پیشگام در آزادسازی زندانیان

سید فرهاد عریضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا شعبه اصفهان اظهار کرد: امسال پنجمین سالی است که برنامه «یک شهر یک ضیافت» برگزار می‌شود و در این چند سال توانسته کمک و اعتماد خیرین را جلب کند، در واقع به همت اداره کل زندان‌ها، خیرین به این برنامه اعتماد کرده و در آن حضور یافتند.
وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای کمک به همنوع و انسان دوستی، روحیه گذشت و ایثار را در میان مردم رواج می‌دهد، گفت: خیری که در این برنامه شرکت می‌کند، عملا بخشی از مال خود را می‌بخشد و یا کسی که پای درخت آرزوها، آرزوی یک کودک زندانی را برآورده می‌کند، در واقع بخشی از اموال خود را می‌دهد تا یک فرد دیگر به حداقلی از رفاه در زندگی دست یابد؛ همچنین کسی که از شکایت خود صرف‌نظر کرده و برای آزادسازی یک زندانی پیشقدم می‌شود، بخشی از مال خود را می‌بخشد، اینها نشان از آن دارد که سنت گذشت و ایثار میان مردم در حال نهادینه شدن است.
تهیه کننده برنامه «یک شهر یک ضیافت» خاطر نشان کرد: اگرچه برای فرهنگ‌سازی در امور خیریه کاستی‌هایی وجود دارد، اما تاکنون آحاد جامعه بدون آموزش‌های قبلی و به صورت خودجوش اقدامات خیرخواهانه انجام داده‌اند. برنامه «یک شهر یک ضیافت» نیز توانسته است در سطح کشوری اقبال خوبی به دست آورده و فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه ترویج کند. آزادسازی 240 زندانی و جمع‌آوری هشت و نیم میلیارد پول در سال گذشته نشان می‌دهد که مردم اصفهان دستان دهنده و خیری دارند و این برنامه توانسته روحیه نیکوکاری را در میان مردم رواج دهد.
عریضی افزود: تلاش می‌کنیم هر سال با طرح ایده‌های نو و اطلاع‌رسانی بیشتر بتوانیم کیفیت برنامه را ارتقا دهیم، نمونه آن ایده «درخت آرزوها» در سال گذشته بود که خواسته‌ها و آرزوهای کودکان و خانواده‌های نیازمندان و زندانیان به صورت مکتوب در برنامه اطلاع‌رسانی می‌شد و یک خیر این خواسته‌ها را در قالب برنامه برآورده می‌ساخت.

مسجد؛ کانون حمایت از آزادی زندانیان

وی با اشاره به ایده امسال با عنوان «هر شب، یک مسجد، یک زندانی» گفت: امسال در یک حرکت کاملا مردمی فراتر از استودیو، نمازگزاران مساجد سطح شهر را در این طرح دخیل کرده‌ایم که گام بزرگ و موفقیت‌آمیزی محسوب می‌شود.
تهیه کننده برنامه «یک شهر یک ضیافت» ادامه داد: امسال با همکاری و مساعدت هیئت‌های مذهبی استان و با کمک خیرین آنها توانستیم در امر آزادسازی زندانیان پیشگام شویم، لذا برنامه یک شهر یک ضیافت در ترویج روحیه ایثار و فداکاری به منظور کمک به زنداتیان و خانواده‌های آنها تلاش می‌کند.
وی تصریح کرد: تأثیرگذاری برنامه «یک شهر یک ضیافت» به گونه‌ای بوده است که افراد از سایر شهرها و استان‌ها برای ارائه کمک‌های خیرخواهانه پیشقدم شده و سعی در برقراری ارتباط با عوامل این برنامه داشته‌اند که نشان می‌دهد این حرکت از یک شبکه استانی و بومی فراتر رفته و در حد یک شبکه سراسری گسترش یافته است.
عریضی اضافه کرد: اداره کل زندان‌ها و سازمان صدا و سیما با برگزاری نشست‌های پی در پی توانستند جایگاه این نوع فعالیت‌های خیرخواهانه را در سطح استان تثبیت کنند، هیج جای کشور آزادسازی زندانیان و کمک به مددجویان به این گستردگی نبوده و الگوبرداری استان‌های دیگر صرفا به صورت دو یا سه شب در ماه مبارک رمضان بوده است، نه هر شب آن. ما روزانه حدود 400 میهمان و خیر داریم و تعداد زیادی مددجو نیز آزاد می‌شوند.
تهیه کننده برنامه «یک شهر یک ضیافت» اظهار کرد: با زندانی شدن یک شخص، کانون خانواده متزلل شده و آسیب‌های روحی-روانی و اقتصادی زیادی به آنان وارد می‌شود، بنابراین حرکت ستودنی و بسیار زیبایی است که خیرین به صورت خودجوش در ماه مبارک رمضان پیگیر فعالیت‌های نیکوکارانه شده و حتی برای اینکه از یکدیگر در کارهای خیر سبقت بگیرند، درصدد دریافت نوبت برمی‌آیند.
انتهای پیام/ کد خبرنگار 1302

 

captcha