مردم و مسئولان به تفرقه‌افکنان فرصت فعالیت ندهند
کد خبر: 3719629
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

مردم و مسئولان به تفرقه‌افکنان فرصت فعالیت ندهند

گروه سیاسی- مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و به افراد تفرقه‌افکن فرصت فعالیت ندهند، زیرا امت اسلامی بدخواه زیاد دارد؛ افرادی می‌خواهند با ایجاد تفرقه‌های مذهبی مردم را به جان هم بیندازند و امنیت را برهم بزنند، درحالی‌که اگر در جامعه ناامنی ایجاد شود، همه مردم ضرر می‌کنند.

مردم و مسئولین به تفرقه‌افکنان فرصت فعالیت ندهند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 12 خرداد ماه در جمع روزه‌داران و نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: هفتۀ گذشته کلیپی از سخنان اهانت‌آمیز یکی از افراد در داخل و خارج کشور پخش شد که جامعه را مقداری ملتهب و با خطراتی مواجه کرد.
وی به برخوردهای مسئولین امنیتی با فرد هتاک اشاره کرد و افزود: جا دارد از اقدام به‌موقع عزیزان سپاه پاسداران، نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی به‌خاطر بازداشت فرد موهن تشکر کنم؛ اکنون نیز مسئولین ذیربط این موضوع را با حساسیت دنبال می‌کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: این فرد در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و از او بازجویی و تحقیق به‌عمل می‌آید که آیا به‌تنهایی دست به این اقدام زده‌ است یا اینکه پشت‌پردۀ این اقدام، افراد دیگری نیز هستند تا با آن‌ها نیز برخورد شود.
وی در ادامه از عموم مردم به‌خاطر حفظ آرامش قدردانی کرد و ادامه داد: از دانشجویان، دانشگاهیان و عموم مردم تشکر می‌کنم که از خودشان خویشتن‌داری نشان دادند و با کنترل احساسات، به پیامی که در این خصوص داده شد گوش کردند و به کسانی که دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه و برهم‌زدن امنیت و آرامش هستند فرصت سوء استفاده ندادند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: مردم و مسئولین باید بیدار و هوشیار باشند و به افراد تفرقه‌افکن فرصت فعالیت ندهند. امت اسلامی بدخواه زیاد دارد؛ افراد بسیاری هستند که می‌خواهند با ایجاد اختلاف و تفرقه‌های مذهبی مردم را به جان هم بیندازند و امنیت را برهم بزنند، درحالی‌که اگر در جامعه ناامنی ایجاد شود، تمام مردم ضرر می‌کنند.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ماه رمضان باید در وجود ما تحول ایجاد کند، افزود: رمضان و روزه برای تغییر و تحول و ایجاد بیداری دینی و اجتماعی آمده است که ما وظیفۀ خودمان را به‌عنوان یک مسلمان در قبال جامعه بشناسیم. ما باید در خودمان تغییر بیاوریم و تلاش کنیم که بعد از رمضان بهتر از قبل از رمضان باشیم.

انتهای پیام

captcha