مسئولان به دنبال حل مشکلات کشور باشند
کد خبر: 3721104
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
حجت‌الاسلام سلیمی:

مسئولان به دنبال حل مشکلات کشور باشند

گروه سیاسی – نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین امروز دنبال حاشیه‌ها نباشند و به متن بپردازند؛ متن یعنی مشکلات کشور را حل کنیم و مشکلات اشتغال و اقتصاد جوانان را رفع کنیم. برخی مسئولین به دنبال مشغول‌سازی ذهن جوانان هستند و مباحث حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند درحالی‌که این مسائل مشکلات اصلی جامعه نیست.

مسئولان به دنبال حل مشکلات کشور باشند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس، در جمع مردم روزه‌دار محلات گفت: دشمنان ما در صدد انگاره‌سازی و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها هستند. گاها برخی می‌گویند فلسطین یک کشور عربی است؛ ما در کشور مشکلات زیادی داریم مشکلات فلسطین به خودش مربوط است. این هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای چیست؟
وی ادامه داد: پاسخ ما به این افراد این است که ما مسلمانیم و در دین ما تاکید شده که باید از مظلومین حمایت شود. حضرت علی(ع) فرمودند اگر مظلومی دیدید بر شما واجب است که از او حمایت کنید. صهیونیست‌ها ۷۰سال یک ملت را آواره کرده‌اند؛ آیا این جنایت نیست؟
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اظهار کرد: برخی کشور‌ها به صورت‌های مختلف نظامی، سیاسی،‌ مالی، رسانه‌ای و حتی با سکوت خود از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند که تمام آنها هم در ظلمی که می‌شود شریک هستند.
حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: عده‌ای عنوان می‌کنند که مسأله فلسطین بایستی با مذاکره حل شود؛ مذاکره با صهیونیست‌هایی که حدود صد قطعنامه سازمان ملل را کنار گذاشتند، مذاکرات اسلو و کمپ دیوید را بدون نتیجه رها کردند و در نهایت یاسر عرفات که اسلحه را کنار گذاشت و شاخه زیتون بدست گرفت را کشتند.
عضو فراکسیون ولائی مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با اروپایی‌ها تشریح کرد: در صحنه‌های داخلی کشور نیز ما با مذاکره چیزی بدست نیاوردیم. بعد از ملی شدن صنعت نفت، نخست‌وزیر وقت با خوش‌بینی به آمریکا وارد مذاکره با آنان شد که در نهایت به کودتای ۲۸ مرداد انجامید. یکی از مقامات مذاکره‌کننده اروپایی گفته بود که ما به دنبال صبر استراتژیک هستیم و تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده علت مذاکره ما معلوم خواهد شد.
وی افزود: عملکرد‌های پیشین اروپایی‌ها در بحث مذاکرات تجربه خوبی در اختیار امروز ما قرار می‌دهد. از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴ در دوره سازندگی بحث گفتگو با اروپایی‌ها مطرح شد و مذاکرات با هدف تنش‌زدایی و یک بازی برد-برد آغاز شد. نسخه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در کشور پذیرفته شد تا سرمایه‌گذاری خارجی پس از جنگ در کشور آغاز شود. یک سری گفتگوی انتقادی بین ایران و اروپا آغاز شد و اروپایی‌ها مانند یک محکمه از مقامات ایران بازجویی می‌کردند. در نتیجه، دادگاه میکونوس تشکیل شد و با بهانه دادن انفجاری در آرژانتین و حادثه‌ای در رستوران میکونوس در برلین آلمان، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات کشورمان را محکوم کردند و حتی حکم جلب برخی مقامات کشور را صادر کردند. پس از این احکام بود که سفرای خارجی، ایران را ترک کردند که سفیر آلمان اولین کشوری بود که ایران را ترک کرد.
حجت‌الاسلام سلیمی گفت: رهبر انقلاب هم بعد از این ماجرا فرمودند که از ابتدا با این گفتگوها مخالف بوده‌اند و در فرمایشاتشان بر قدرت ملت ایران تاکید کردند. پس از چند ماه سفرای اروپایی دوباره به ایران بازگشتند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه دوم ما از سال ۱۳۷۶ و در دوره اصلاحات، پس از آنکه آمریکایی‌ها افغانستان و عراق را اشغال و اعلام کردند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است؛ بود. گفتگو‌ها آغاز شد و در توافق سعدآباد تمام فعالیت‌های هسته‌ای لغو شد. در این توافق ایران اعلام کرد که تنها چند دستگاه سانتریفوژ برای تحقیقات فعال باشد ولی اروپایی‌ها نپذیرفتند و با وجود راستی‌آزمایی اعلام کردند که ایران هیچگونه فعالیت هسته‌ای نباید انجام دهد.
وی افزود:مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ دستور رفع پلمپ‌های هسته‌ای را دادند و به تدریج در طول سال‌های بعد به آب سنگین و زنجیره کامل هسته‌ای دست یافتیم. غربی‌ها هم از این مسأله کاملا شوکه شده بودند.
وی افزود: در پسابرجام اروپا افراد و نهادهایی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد. مسئول سیاست خارجه اروپا اعلام کرد که ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم و پس از آن بود که شرکت پژو و چند شرکت اروپایی دیگر کشور را ترک کردند!
آمریکا و اروپا تقسیم کار کرده‌اند که آمریکا تحریم‌ها را برگرداند و اروپایی‌ها کشور را دچار مذاکرات فرسایشی کنند و اقتصاد کشور را به گروگان بگیرند.
وی در پایان تأکید کرد: مسئولین امروز دنبال حاشیه‌ها نباشند و به متن بپردازند؛ متن یعنی مشکلات کشور را حل کنیم و مشکلات اشتغال و اقتصاد جوانان را رفع کنیم. برخی مسئولین به دنبال مشغول‌سازی ذهن جوانان هستند و مباحث حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند درحالی‌که این مسائل مشکلات اصلی جامعه نیست.
انتهای پیام

captcha