کمک یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی مردم استان مرکزی به نیازمندان
کد خبر: 3725950
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ صورت گرفت؛

کمک یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی مردم استان مرکزی به نیازمندان

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در سه‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب صدقه به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، شاپورجلالی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی، با بیان اینکه کمک‌های مردمی در حل مشکلات نیازمندان موثر است، گفت: مردم استان مرکزی در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 900 میلیون تومان در قالب صدقه به نیازمندان کمک کردند.
وی افزود: میزان صدقات جمع‌آوری شده در سه ماهه نخست سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که در سال جاری به نسبت سال قبل رشد داشته است.
وی در ادامه با اشاره به نحوه تسهیم درآمد حاصل از صدقات گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان مرکزی در سال جاری هشت میلیارد و 300 میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شود که از این میزان 40 درصد بابت مسکن مددجویان، 10 درصد بابت تعامل با خیریه‌‌ها، 5 درصد بابت ارائه خدمات به سالمندان و کمک به رفع سوءتغذیه کودکان، 7 درصد بابت خدمات فرانشیز درمانی و بهداشتی، 15 درصد برای تسهیل ازدواج جوانان تحت حمایت، 9 درصد بابت پرداخت کمک موردی، دو درصد بابت تهیه لوازم زندگی، دو درصد بابت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و 10 درصد بابت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خانوارهای تحت حمایت هزینه می‌شود.
وی اعتمادسازی را نیازمند رفتار و تعامل صحیح و در جریان قرار دادن مردم در همه امور، شفاف‌سازی در‌آمدها و هزینه‌ها دانست و گفت: سامانه آنی پرداخت نیکوکاری با شماره گیری(# 086 *۸۸۷۷*) از طریق تلفن همراه و برای تمامی مشترکین همراه اول و ایرانسل فعال بوده و امکان واریزمستقیم وجوه و کمک‌های مردمی را فراهم کرده است.
وی افزود: مردم خیر و نیکوکار استان همچنین می‌توانند برای پرداخت کمک‌ به نیازمندان عدد 3 را به شماره 30003333 ارسال و از طریق این سامانه با نصب اپلیکیشن کمک‌های خود را واریز کنند.
جلالی در پایان گفت: استفاده صحیح از امکانات و منابع، ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه اسلامی، جذب کمک‌های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت و ارتباط مستمر با خیران و نیکوکاران به منظور جذب کمک از برنامه‌های حوزه مشارکت کمیته امداد در سال جاری است.
انتهای پیام

captcha