اولویت کمیته امداد، حمایت از بانوان سرپرست خانوار است
کد خبر: 3726137
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی:

اولویت کمیته امداد، حمایت از بانوان سرپرست خانوار است

گروه اجتماعی – عدالت بهرامی گفت: اولویت حمایتی ما زنان سرپرست خانوار هستند، اما بنا نیست این افراد برای همیشه ماندگاری داشته باشند توانمندسازی و مهارت‌افزایی این افراد از دیگر اولویت‌های کمیته امداد است.

اولویت کمیته امداد، حمایت از بانوان سرپرست خانوار است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عدالت بهرامی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، گفت: بخشی از خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار تعلق دارد. آمار مددجویان استان مرکزی ۴۲ هزار و ۵۶۹ خانوار است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۷ خانوار رقمی بالغ بر ۵۲ درصد زنان سرپرست خانوار هستند. از این تعداد ۴۹ درصد شهری و ۵۱ درصد روستایی هستند.
وی تصریح کرد: از جامعه آماری اعلام شده ۶۳ درصد به فوت سرپرست خانوار تعلق دارد. ۱۴ درصد آنان طلاق، ۷ درصد به دلیل از کارافتادگی و ۵ درصد سایر، ۱۱ درصد هم به همسران زندانیان اختصاص دارد.
بهرامی اضافه کرد: ۲۲۱۷ کودک یتیم توسط ۱۲هزار و ۷۰۰ حامی در استان و خارج از استان حمایت می‌شوند. حامیان متوسط ماهانه ۸۷۵ میلیون تومان کمک می‌کنند.
وی با اشاره به تغییر شکل و ترکیب فقر، اظهار کرد: طبق اساسنامه رویکردها دست‌خوش تغییراتی شده است. اولویت حمایتی ما زنان سرپرست خانوار هستند، اما بنا نیست این افراد برای همیشه ماندگاری داشته باشند توانمندسازی و مهارت‌افزایی این افراد از دیگر اولویت‌های کمیته امداد است. هدفمندسازی و مشخص کردن بازه زمانی برای افرادی که دارای استعداد و توانایی هستند در دستور کار قرار دارد.
بهرامی برلزوم اشتغال و آموزش مشاغل به زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: موتور حرکتی مددجویان مددکاری است. مددکار موظف است نقشه راه توانمندسازی مددجویان را تدوین و نیازهای آنان را احصا کند. امداد الکترونیک لازم دیگر رویکردهای اساسنامه کمیته امداد می‌باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۷۵ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال تسهیلات به بخش اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تعلق گرفت گفت: همین قشر ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که اگر حمایت شوند هر کدام کارآفرین می‌شوند. گاه برخی بانوان نه تنها خودکفا شدند بلکه زمینه اشتغال برخی بانوان را فراهم کردند.
انتهای پیام

captcha