۱۶۰ خانواده همدانی در صف انتظار دریافت فرزند
کد خبر: 3728560
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

۱۶۰ خانواده همدانی در صف انتظار دریافت فرزند

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۰ خانواده در صف انتظار دریافت فرزند از بهزیستی هستند.

160 خانواده همدانی در صف انتظار دریافت فرزند

جمشید شیران، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در حال حاضر 16نوزاد در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی نگهداری می شوند افزود: از این کودکان فقط 5 مورد شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی را دارند و مابقی دارای مشکلات قضایی و 4 نوزاد نیز دارای معلولیت هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 5 نوزاد به خانواده های متقاضی تحویل شده است افزود: این کودکان تا 6ماه به صورت امین موقت و آزمایشی در اختیار خانواده ها قرار می‌گیرد و پس از 6ماه در صورتی که نظارت های بهزیستی مثبت بود، حکم فرزندخواندگی قطعی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خانواده های متقاضی باید شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی داشته و بیش از 70 درصد شرایط تعیین شده توسط بهزیستی را دارا باشند.
شیران یادآور شد: اولویت اول با زوجینی است که بچه آنها همواره سقط می شود و مادر شیر دارد، در این صورت با داشتن سایر شرایط لازم بدون وقفه کودک به این خانواده ها سپرده می شود.
وی ادامه داد: اولویت دوم با خانواده هایی است که پس از گذشت چندین سال از ازدواج خود بچه دار نشده اند و زیر 50 سال سن دارند.
شیران تصریح کرد: اولویت سوم نیز با خانواده هایی است که بچه دارند اما شرایط لازم را برای نگهداری نوزاد دیگری را نیز دارند همچنین دختران بالای 30سال نیز که خود سرپرست باشند، می توانند فقط فرزند دختری را به عنوان فرزند خوانده قبول کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد خانواده های بدون فرزند متقاضی دریافت کودک بسیار زیاد هستند، برای دو مورد آخر نوبت نمی رسد.
وی در پایان گفت: در سال جاری دو دختر بالای 30سال متقاضی دریافت نوزاد بودند اما با توجه به اینکه شمار متقاضیان بسیار زیاد بود نوبت به این دختران نمیرسید.
انتهای پیام

captcha