رسالت انبیاء بیدار نگه داشتن فطرت‌ها است
کد خبر: 3733756
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

رسالت انبیاء بیدار نگه داشتن فطرت‌ها است

گروه معارف- امام جمعه خاش گفت: دین کاملا مطابق با فطرت انسان است، به همین دلیل است که می‌گویند «ما حکم به الشرع حکم به العقل»، اما گاه ما از مسیر فطرت خود خارج می‎شویم، فلذا رسالت پیامبران این است که با تذکر، فطرت انسان را بیدار نگه دارند.

رسالت انبیاء بیدار نگه داشتن فطرت‌ها است

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: خداوند برای هدایت انسان‌ها و جلوگیری از گمراه شدن، دو موهبت عظیم و ارزشمند «عقل» و «انبیاء» را عنایت فرموده است.
وی ادامه داد: خداوند در ابتدا با آفرینش عقل در وجود انسان، قدرت تشخیص و چگونه زندگی کردن را به ما آموخته است تا حُسن و قبح اعمال خود را بسنجیم. اما عقل به تنهایی نمی‌تواند انسان را به کمال برساند، بر همین اساس پیامبران برای هدایت کامل بشر فرستاده شده‌اند.
امام جمعه خاش اظهار کرد: مهم‌ترین اهداف پیامبران، دعوت به توحید و پرستش خداوند واحد، دعوت به دستورات دینی برای اینکه انسان‌ها را از پلیدی‌ها دور کرده و به سمت خوبی‌ها حرکت دهد، دعوت به خواندن آیات قرآن و اندیشه در آن و دور کردن مردم از جهل و نادانی است.
وی افزود: خداوند کریم در جایگاه خالقی است که به خوبی از تمام ابعاد، احساسات و نیازهای انسان با خبر است، از سوی دیگر به خوبی می‎داند که کدام راه، انسان را به سعادت حقیقی در دنیا و آخرت می‏رساند.
دهقان بیان کرد: قرآن کریم و مجموعه‏ی معارف، احکام و دستوراتی که توسط انبیا و اولیای دین آورده شده است در واقع به اذن خالق و با توجه به ابعاد گوناگون وجودی انسان و برای رسیدن بشر به اعلای علیین طراحی شده است.
امام جمعه خاش افزود: دین کاملا مطابق با فطرت انسان است، به همین دلیل است که می‌گویند «ما حکم به الشرع حکم به العقل»، اما گاه ما از مسیر فطرت خود خارج می‎شویم، فلذا رسالت پیامبران این است که با تذکر، فطرت انسان را بیدار نگه دارند.

انتهای پیام

captcha