نیت؛ موجب سبقت گرفتن از رقبا و رسیدن به رضوان الهی
کد خبر: 3733818
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

نیت؛ موجب سبقت گرفتن از رقبا و رسیدن به رضوان الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: دنیا محل مسابقه است و لحظه به لحظه آن در جلو یا عقب افتادن هستیم و تنها نیت موجب سبقت گرفتن از رقبا و رسیدن به رضوان الهی می‌شود.

غرور بخاطر حضور در مسابقات، موجب عقب ماندن می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: خدا توفیق داد که مرحله شهرستانی و استانی به خوبی انجام شد امیدواریم در مرحله کشوری نفرات زیادی از استان حائز رتبه شوند.
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش که دی ماه سال گذشته برقرار شد موجب اتفاق خوبی در استان شد که در پی‌ این قرارداد مسابقات دانش آموزان زیر ۱۶ سال برگزار شد، اختتامیه این مسابقه نیمه مردادماه برگزار و در ۱۴ مرداد ماه سال جاری نیز از آنها تقدیر می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: یکی از سوره‌های قرآنی که توصیه به استمرار آن است سوره واقعه است، کسی که مداوت در این سوره داشته باشد در گرفتاری و مشکلات کمک حال او خواهد بود و فقر را از زندگی می‌برد.
کاروند خاطر نشان کرد: این سوره آدم‌ها و مردم را به دو دسته خوب و بد و آخرت را به دو مکان
تقسیم نمی‌کند بلکه از سه گروه اصحاب یمین و اصحاب شمال و با آیه «السابقون السابقون اولئک المقربون» از گروه سوم یاد می‌کند که رضوان الهی برای آنها خدا قرار داده است.
وی ادامه داد: دنیا محل مسابقه است و لحظه به لحظه آن در جلو یا عقب افتادن هستیم و تنها نیت موجب سبقت گرفتن از رقبا و رسیدن به رضوان الهی می شود حتی یک زن و شوهر در رضایت الهی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه جوایز این مسابقه الهی هم در دنیا و هم در آخرت پاداش داده می‌شود افزود: خدا نمکی در زندگی ما به اسم برکت پاشیده و کسی برنده است که با تلاوت هر آیه از قرآن عمل و ایمانش اضافه شود زیبا خواندن قرآن به تنهایی کافی نیست اگر در این مسابقه کسی را غرور بگیرد، عقب می‌ماند.
انتهای پیام

captcha