ورود به دژ محکم قرآن؛ راه دور ماندن از آفت‌ها و آسیب‌های زمانه
کد خبر: 3733971
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

ورود به دژ محکم قرآن؛ راه دور ماندن از آفت‌ها و آسیب‌های زمانه

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک قاری قرآن ابراز کرد:تنها راه دور ماندن از آفت‌ها، گناهان و آسیب‌های زمانه ورود به دژ محکم قرآن و تمسک به اهل بیت(ع) و همچنین ایجاد زمینه رشد معنوی است.

ورود به دژ محکم قرآن؛ راه دور ماندن از آفت‌ها و آسیب‌های زمانه

عزیز کمالیان، متسابق رشته ترتیل شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان عنوان کرد: از سال 70 آموزش قرآن را در موسسه فرهنگی هنری مریانج شروع کردم، مدتی شاگرد اساتید استانی، مدتی هم در دوران دانشجویی تهران شاگرد استاد حنیفی، استاد خدام حسینی و استاد رضاییان بودم.
وی ادامه داد: گرایش به قرآن در خانواده من وجود داشت، در مقطع ابتدایی در مدرسه قرآن می‌خواندم همچنین با حضور در مراسم ترتیل خوانی قرآن که در ماه رمضان در مسجد محله برگزار می‌شد با کمک اساتید داخلی که آنجا قرآن می‌خواندند قرآن راشروع کردم.
این قاری قرآن ابراز کرد: امسال چهارمین سال متوالی است که در مسابقات شرکت می‌کنم به نظر من 2سال است که روند برگزاری مسابقه متفاوت‌تر از سال‌های قبل شده، جایگاه و اهمیتی که اداره اوقاف به مسابقات می‌دهد به خصوص در تشویق و اکرام متسابقین امکانات و فضای مناسب برگزاری مسابقه و اطلاع‌رسانی‌های مفید و به موقع به خصوص حضور اساتید مطرح کشوری به عنوان داوران که به غنا و کیفیت ایجاد انگیزه در متسابقین کمک می‌کند و در کل همه این عوامل باعث شده سطح برگزاری مسابقات نسبت به سنوات قبل از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.
کمالیان اظهار کرد: در رشته ترتیل رقابت دربین قاریان بسیار بالا است چراکه در طی چند سال اخیر رشد رشته قرائت و ترتیل قرآن در سطح استان حضور داشته است.
وی با اشاره به این حدیث پیامبر اکرم (ص) «هنگامی که فتنه‌ها مانند شب تاریک بر شما هجوم می‌آورند بر شما باد به گرویدن به قرآن» تنها راه دور ماندن از آفت‌ها، گناهان و آسیب‌های زمانه را ورود به دژ محکم قرآن و تمسک به اهل بیت(ع) و همچنین ایجاد زمینه رشد معنوی و سالم ماندن از وسوسه‌های شیطانی درون و شیطان‌های بیرونی دانست و افزود: نیازمند این هستیم که همواره در همه لحظات زیر سایه قرآن واهل بیت باشیم تا از انحرافات و کجی‌ها مصون باشیم و تا پایان عمر درمسیر هدایت و رستگاری باشیم.
این قاری قرآن بیان کرد: عدم اهتمام کافی از سوی خانواده‌ها، مراکز آموزشی و تربیتی موجی از تبلیغات، تهاجم فرهنگی دشمن و متأسفانه عدم فرهنگ‌سازی استفاده صحیح نوجوانان وجوانان از رسانه‌های اجتماعی وشبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی و تساهل مسئولین و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه وعدم عمل به دستورات دینی از سوی برخی بزرگان و الگوهای جامعه ازعوامل انحراف و گرایش جوانان به امور منفی و دوری ازقرآن و معارف اسلامی واهل بیت (ع) است.
انتهای پیام

captcha