بیستمین دوره رقابت‌های قرآنی کارکنان تأمین اجتماعی در قم
کد خبر: 3734098
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

بیستمین دوره رقابت‌های قرآنی کارکنان تأمین اجتماعی در قم

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در استان قم در دو مرحله مقدماتی و نهایی و در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می‌شود.

بیستمین دوره رقابت‌های قرآنی کارکنان تأمین اجتماعی در قم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در راستای گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی و با عنایت به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) و با تأسی از بیانات مؤکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در بین آحاد جامعه اسلامی، بیستمین دوره مسابقات قران کریم، ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی در استان قم با شرایط ذیل برگزار می‌شود.
مراحل و نحوه اجراء
مسابقات مذکور در دو مرحله مقدماتی و نهائی در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم بین همکاران سازمان در استان قم در دو بخش بیمه‌ای و درمانی برگزار می‌شود.
الف) رشته‌های مسابقات
١‏‏‏- حفظ قرآن کریم
همانگونه که در نامه شماره ١١٦‏‏/٩٧‏‏/٨٠١٠ مورخ ١٦‏‏‏‏‏‏‏‏/٠٢‏‏‏‏‏‏‏‏/١٣٩٧ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان به اطلاع رسیده، مرحله مقدماتی مسابقات رشته حفظ قرآن کریم در سه سطح کلی به شرح ذیل برگزار می‌شود:
١‏‏‏‏‏‏‏-گروه سطح یک مرحله مقدماتی: حفظ ٧ جزء اول قرآن کریم
٢‏‏‏‏‏‏‏-گروه سطح دو مرحله مقدماتی: حفظ ١٤ جزء اول قرآن کریم
٣‏‏‏‏‏‏‏-گروه سطح سه مرحله مقدماتی: حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم
نکات:
الف) داوطلبان می‌توانند صرفاً در یکی از این سه سطح‌ ثبت نام و در مسابقه شرکت کنند.
ب)رشته حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم دارای مرحله نهایی نبوده و محدود به مرحله مقدماتی است.
ج) آن دسته از شرکت‌کنندگان رشته حفظ (٧ و ١٤ جزء) که به مرحله نهایی راه می‌یابند میزان حفظ در دوره نهایی تغییری نخواهد داشت.

٢‏‏‏‏‏‏‏- مفاهیم
در این بخش، همانگونه که در نامه شماره ١١٤‏‏/٩٧‏‏/٨٠١٠ مورخ ١١‏‏‏‏‏‏‏‏/٢‏‏‏‏‏‏‏‏/٩٧ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان به اطلاع رسیده است، منبع آزمون رشته مفاهیم مرحله مقدماتی مسابقات، از ابتدای جلد دوم تفسیر 10 جلدی نور (اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد قرائتی) تا پایان صفحه ٣٠٢ کتاب مذکور مشتمل بر تفسیر سوره نساء و مائده (انتهای آیه ٤٤ ) و منبع آزمون مرحله نهایی مسابقات مفاهیم، کل جلد دوم از تفسیر یاد شده خواهد بود. (تفسیر سوره‌های نساء، مائده و انعام). شایان ذکر است منبع مورد اشاره برای آزمون در سایت اصلی سازمان تامین اجتماعی بخش مسابقات قرآن کریم بارگذاری شده است.
‏‏‏‏‏٣‏‏- قرائت و ترتیل
در بخش قرائت و ترتیل، شرکت‌کنندگان باید بر اساس آیین‌نامه اجرائی مسابقات اقدام کنند.
ب) مراحل اجرایی مسابقات
١) مرحله مقدماتی
١‏‏‏‏‏‏‏-١) زمان برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی به شرح ذیل است:
٢‏‏‏‏‏‏‏-١) مسابقات مربوط به رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم برادران در روز شنبه، ٢٠ مرداد ماه سال ١٣٩٧ ساعت ١٤ تا ١٧ و مسابقات مربوط به رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم خواهران در روز یکشنبه، ٢١ مرداد ماه سال ١٣٩٧ ساعت ١٤ تا ١٧ در تالار تامین اداره کل تامین اجتماعی استان قم برگزار خواهد شد.
٣‏‏‏‏‏‏‏-١) مسابقه مفاهیـم به‌طور همـزمـان در سراسر کشور، در روز دوشنبه ٢٢ مرداد ماه سال ١٣٩٧، رأس ساعت ١٤ در تالار تامین اداره کل تامین اجتماعی استان قم برگزار می‌شود و ثبت نام کنندگان موظفند در تاریخ یاد شده در آزمون مذکور شرکت کنند.

خاطرنشان می‌شود این آزمون فقط یک بار و صرفاً در تاریخ یاد شده برگزار خواهد شد.
٦‏‏‏‏‏‏‏-١) به منظور تشویق شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌های پایین‌تر، نفرات اول مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات (سال ١٣٩٦) در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ مجاز به شرکت در مسابقات نیستند. رشته مفاهیم به دلیل تغییر منبع آزمون از این قاعده مستثنی است.

١١‏‏‏‏‏‏‏-١) فقط نفرات برتر هر استان در هر رشته (یک نفر از برادران و یک نفر از خواهران) حق حضور در مرحله نهایی را دارند. در صورت انصراف نفر اول مرحله مقدماتی، صرفاً نفر دوم در همان رشته، مشروط بر احراز حد نصاب، مجاز به شرکت در مرحله نهایی خواهد بود.
١٢‏‏‏‏‏‏‏-١) اداره کل آموزش و پژوهش موظف است پس از اعلام رسمی اسامی برگزیدگان و دیگر شرکت‌کنندگان در مسابقات مرحله مقدماتی که به تأیید معـاونت فـرهنگی و اجتمـاعی سازمان رسیده است، برای نفرات برگزیده اول تا سوم تمام رشته‌ها به‌ترتیب ١٤، ١٢ و ١٠ ساعت، برای سایر شرکت‌کنندگان در این مسابقات ٦ ساعت و رابطین قرآنی ١٤ ساعت آموزش عمومی لحاظ می‌کند.
١٤‏‏‏‏‏‏‏-١) هر یک از همکاران علاوه بر شرکت در رشته قرآنی مفاهیم، مجاز به شرکت در یک رشته از رشته‌های مسابقات قرآنی (حفظ، قرائت و ترتیل) هستند و چنانچه موفق به کسب رتبه اول تا سوم هر کدام از رشته‌ها شوند حائز دریافت جوائز در هر دو رشته خواهند بود.
‏١٦‏‏‏‏‏‏‏-١) حضور کارکنان شرکتی سازمان که در ادارات بیمه‌ای و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان مشغول به فعالیت بوده، در این مسابقات بلامانع است.
٢) مرحله نهایی
١‏‏‏‏‏‏‏-٢) مرحله نهایی بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم، در رشته‌های حفظ (٧ جزء و١٤ جزء)، قرائت، ترتیل و مفاهیم، با حضور نفرات برگزیده استان‌ها با میزبانی استان خراسان رضوی، شهر مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در تاریخ‌های هجدهم و نوزدهم مهر ماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مریم بشیری

 

captcha