مقاوم‌سازی ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی روستایی
کد خبر: 3734574
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد:

مقاوم‌سازی ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی روستایی

گروه اجتماعی – موسی‌نژاد گفت: طی سال جاری ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی روستایی در سطح استان مرکزی بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

مقاوم‌سازی 300 واحد مسکن مددجویی روستایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد و مسئول کارگروه روستا و محرومیت‌زدایی شورای راهبردی و سیاست‌گذاری گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب استان مرکزی با بیان اینکه کارگروه محرومیت‌زادیی راهبردی با محوریت روستاها انجام می‌شود، گفت: تبیین و ارائه فعالیت‌های انجام شده در روستاها در مدت چهل سالی که از انقلاب می‌گذرد و مقایسه تحلیلی موقعیت و امکانات روستاها قبل و بعد از انقلاب از اهداف تشکیل این کارگروه است.
وی با اشاره به اینکه از برنامه‌های کمیته امداد گسترش دامنه فعالیت‌ها در سراسر استان و به ویژه روستاها و مناطق محروم است، گفت: طی سال جاری 300 واحد مسکن مددجویی روستایی در سطح استان مرکزی بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه دبیرخانه کارگروه محرومیت‌زدایی شورای راهبردی و سیاست‌گذاری گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کمیته امداد است، افزود: اعضای این کارگروه بیشترین نقش را در روستاها داشتند و بررسی دقیق نقش مردمی، نقش رهبری و قدرت‌های نرم نظام در روستاها از اهداف تشکیل این کارگروه است.
سعید فائض‌پور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز با بیان اینکه مشکل اصلی امروز روستاها تنها نقدینگی نیست، گفت: برنامه‌ریزی درست و تلاش برای تغییر نگرش در روستائیان از اولویت‌ها برای رفع محرومیت است.
وی با تاکید بر اهمیت تغییر رویکرد دستگاه‌ها و مدیران اجرایی نسبت به محرومیت‌زدایی در روستاها مطرح کرد: فعالیت روستائیان تنها دامداری و کشاورزی نیست و روستاهای استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولیدی، صنایع‌دستی و گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی هستند.
وی ضمن تشکر از اقدامات کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان روستایی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی به منظور آبادانی روستاها در بخش عمرانی انجام شده و نیاز است که از ایجاد مشاغل جدید منطبق با اقلیم و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری روستاها نیز غافل نشویم.
فائض‌پور در پایان افزود: به دلیل وجود امکانات در بعضی از روستاها در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت روستائیان از شهرها به روستا هستیم که این خود نمایان‌گر موثر بودن اقدامات انجام شده به منظور رفع محرومیت و بسترسازی اشتغال روستایی است.
انتهای پیام

captcha