مددجویان کمیته امداد؛ در اولویت دریافت وام اشتغال روستایی
کد خبر: 3735701
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
استاندار مرکزی خبر داد:

مددجویان کمیته امداد؛ در اولویت دریافت وام اشتغال روستایی

گروه اجتماعی – سیدعلی آقازاده گفت: پرداخت وام اشتغال روستایی از اقدامات حمایتی دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها است که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت این وام‌ها هستند.

مددجویان کمیته امداد؛ در اولویت دریافت وام اشتغال روستایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، استاندار استان مرکزی به صورت سرزده در محل کمیته امداد استان مرکزی حاضر و با مدیر کل، معاونین و پرسنل این نهاد دیدار و گفت‌و‌گو کرد. سید علی آقازاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مددجویان تحت حمایت کمیته دارد، گفت: حمایت‌های دولت در تبصره 14 و افزایش مستمری مددجویان تحت حمایت مبین توجه ویژه دولت به نیازمندان تحت حمایت و هماهنگی خوب دولت با کمیته امداد است.
وی پرداخت وام اشتغال با شرایط ضمانتی مناسب و سود کم را از اقدامات حمایتی دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها و حمایت از روستائیان نیازمند عنوان و مطرح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت این وام‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه 37 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: تنها در سال جاری تاکنون دو هزار نفر به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اضافه شده است که نشانگر حمایت کمیته امداد از تمامی افرادی است که نیازمند حمایت بوده و دچار مشکل شدند.
وی با تاکید بر اهمیت توانمند‌سازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت بیان کرد: کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی عملکرد مناسبی داشته و خوشبختانه با وجود زیاد بودن آمار ورودی‌ها و مددجویان تحت حمایت تعداد خانوارهایی که از چرخه حمایت خارج شده و به خودکفایی می‌رسند نیز قابل توجه است.
استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید برای ایجاد اشتغال و تامین مسکن مناسب مددجویان تحت حمایت تلاش کنند، گفت: در سفر مهندس فتاح رئیس محترم کمیته امداد کشور تفاهم‌نامه همکاری استانداری و کمیته امداد در خصوص تامین مسکن مددجویان تحت حمایت و با هدف توانمندی تعداد بیشتری از مددجویان تحت حمایت به امضاء طرفین خواهد رسید.
وی افزود : به موجب این تفاهم‌نامه همکاری، بعد از تامین زمین مناسب ساخت منازل مددجویی به صورت مشارکتی گسترده در سطح استان و با بهره‌گیری از ظرفیت خیران انجام می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اقدامات خوب کمیته امداد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در استان نگران‌کننده نیست و کاهش 9 درصدی نرخ طلاق در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل نشانگر عملکرد خوب دستگاه‌های حمایتی در سطح استان است.

مددجویان کمیته امداد؛ در اولویت دریافت وام اشتغال روستایی
به گزارش ایکنا، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری ارائه کرد.
قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه با عنایت استاندار و تعامل خوب مدیران استانی و فرمانداران بستر مناسبی در سطح استان برای ارائه خدمت به محرومان فراهم است، گفت: در سال جاری تاکنون دو هزار خانوار جدید به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از مناطق و شهرستان‌های محروم اضافه شده که بیانگر افزایش ضریب خدمات در مناطق محروم است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 47 میلیارد تومان منابع اشتغال مددجویی به اختصاص داده شد، افزود: با همکاری و تعامل خوب مدیران بانکی 90 درصد این منابع جذب شده و کمیته امداد استان مرکزی در بین 15 استان هم ‌تراز خود رتبه اول و در بین 32 استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.
وی افزود: ایجاد بیش از 5 هزار نفر فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است که درصدی از این سهم برای افراد غیر تحت حمایت، پشت‌نوبتی‌ها و روستائیان در نظر گرفته می‌شود.
وی از مشارکت خوب مردمی در سال جاری خبر داد و مطرح کرد: در4 ماهه سال جاری میزان مشارکت مردم در طرح‌‌های کمیته امداد 37 درصد به نسبت مدت سال مشابه رشد کرده است که نشانکراعتماد عمومی مردم به این نهاد است؛ صد در صد منابع و کمک‌های مردمی به این نهاد به خانوارهای نیازمند و محروم پرداخت می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی را ازاقدامات کمیته امداد در ارتقای سطح زندگی مددجویان دانست و گفت: در سال جاری تاکنون هفت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های اوقات فراغت در زمینه‌های اردوهای زیارتی، تفریحی و برنامه‌های آموزشی با محوریت خانواده بهره‌مند شدند.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر سه هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن هستند، افزود: 30 درصد مسکن‌های مددجویان نامناسب هستند که لازم است ساخت و مقاوم‌سازی منازل مددجویی به خصوص در روستا‌ها انجام شود.
وی ضمن تشکر از حمایت‌های خوب دولت و مجلس از کمیته امداد و افزایش مستمری مددجویان تحت حمایت گفت: تنها در تیر ماه سال جاری 9 میلیارد و 300 میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت در استان پرداخت شده و کمیته امداد با تأکید بر توانمندی مددجویان بر تأمین حداقل نیازها برای محرومان تاکید دارد.
وی در پایان گفت: با حمایت‌ها و تأکیدات خوب استاندار استان مرکزی در ماه رمضان دوهزار نفر به حامیان در سطح استان اضافه شده و بیش از 40 دستگاه در ماه رمضان با محرومان دیدار کردند.
انتهای پیام

captcha