انتظار پلیس از اصحاب رسانه حفظ وحدت و انسجام ملی است
کد خبر: 3736025
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
سردار عزیزی:

انتظار پلیس از اصحاب رسانه حفظ وحدت و انسجام ملی است

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: انتظار پلیس از اصحاب رسانه حفظ وحدت و انسجام ملی است، پلیس درخواست دارد اصحاب رسانه به این امور توجه لازم را داشته باشند و فراموش نکنند؛ چراکه فراموشی این امر به ضرر همگان است.

انتظار پلیس از اصحاب رسانه حفظ وحدت و انسجام ملی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، امروز، 14مردادماه در نشست تعاملی پلیس و رسانه با موضوع «نقش رسانه در امنیت و پیشگیری از چالش‌های اجتماعی» با حضور مدیران جراید و خبرگزاری‌های استان در سالن جلسات فرماندهی استان برگزار شد گفت: معاندین و دشمنان از شرایط موجود جامعه استفاده کرده و تبلیغات خود را در راستای ارتقای سطح ناامیدی مردم هدایت می‌کنند. نقش رسانه در جهت افزایش و ترویح امید و نشاط در جامعه و هدایت افکار عمومی به سمت امید و نشاط بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: رسالت رسانه در حوزه آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و مطالبه‌گری تعریف می‌شود و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم پاسخگوی مطالبه‌گری‌های اصاحاب رسانه باشیم. اصحاب رسانه به عنوان تریبون مردم می‌توانند مطالبات مردم را به گوش مسئولان رسانده و پاسخ آنان را در جراید و خبرگزاری‌ها نشر دهند. اگر رسانه‌ها زبان گویای مردم باشند، حق را از ناحق تشخیص داده و به موقع ورود پیدا کنند دیگر نیاز نیست مردم در خیابان‌ها تجمع کنند.
عزیزی اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت و احقاق حقوق مردم به همه به یک چشم نگاه کرده و برایش دین‌دار بودن یا بی‌دین بودن، ایرانی بودن یا غیر ایرانی بودن و ... فرقی ندارد. خدمات یکسان را به شهروندان ارائه می‌دهد، اصحاب رسانه نیز مانند پلیس حافظ امنیت ملی هستند و همانند پلیس به همه با یک چشم نگاه کنند.
فرماندهی انتظامی استان با یادآور شدن اینکه پلیس در حوزه مباحث مردمی با همه به یک نوع رفتار می‌کند، بیان کرد: قدرت رسانه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست، رسانه‌ها گاه با یک تیتر آرامش را در جامعه حاکم کرده یا آرامش را از مردم سلب می‌کنند.
وی تصریح کرد: قدرت رسانه انسجام و وحدت بین مردم و تنویر افکار عمومی به سمت اصول قانونی را در پی دارد، رسانه‌ها در قانون‌مندی، هنجارمندی و پذیرش هنجارهای جامعه یا هنجارشکنی و هدایت افراد به سمت نافرمانی نقش‌آفرین هستند.
عزیزی ادامه داد: انتظارمردم از رسانه انتشار حقایق، توبیخ و پاسخگویی مسئولان کم‌کار است، ایجاد نظم، آرامش، امنیت و رسیدگی به احقاق مردم مردم از دیگر انتظاراتی است که مردم از رسانه دارند.
این مقام مسئول اضافه کرد: رسالت ما به عنوان پلیس این است که اصحاب رسانه را در راستای ایجاد نظم، امنیت و آرامش یاری کنیم، ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا اخبار این حوزه دقیق و به موقع دراختیار خبرنگاران قرار گیرد، اگر اخباری اطلاع‌رسانی نمی‌شود بنا بر مقتضیات شغلی است.
وی با تأکید بر ضرورت مدیریت رسانه در مواقع بحران، گفت: مرز بین مدیریت اخبار در زمان بحران و سانسور قابل تفکیک است، در مواقع بحرانی بیان مطالب باید با ظرافت و دقت‌نظر بیشتر همگام با ایجاد آرامش جامعه باشد، در مواقع بحران مدیریت خبر از حساسیت بیشتری برخوردار است. اخبار باید به گونه‌ای انتقال یابد که جامعه را منفعل نکند، بیان مطالب باید اولویت‌بندی شود.
عزیزی اظهار کرد: انتظار پلیس از اصحاب رسانه حفظ وحدت و انسجام ملی است، پلیس درخواست دارد اصحاب رسانه به این امور توجه لازم را داشته باشند و فراموش نکنند چراکه فراموشی این امر به ضرر همگان است. اگر دشمنان قصد تضعیف منافع ملی را دارند همه باید در این حوزه تلاش کنند. دنیای امروز عصر انفجار است و اطلاعات به سرعت در همه جا انعکاس داده می‌شود.
فرماندهی انتظامی استان در پایان اشاره کرد: مدیریت افکار عمومی برعهده رسانه‌هاست، رسانه تنها قشری است که می‌تواند به افکار عمومی جهت مثبت یا منفی دهد. خبرنگاران می‌توانند افکار آحاد مردم را به سمت آرامش و امنیت یا التهاب در جامعه هدایت کنند.
انتهای پیام

captcha