5 استانی که در نشر دفاع مقدس خوش درخشیدند
کد خبر: 3736235
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

5 استانی که در نشر دفاع مقدس خوش درخشیدند

گروه ادب ــ حوزه هنری استان‌ها در راستای نشر آثار دفاع مقدس رتبه‌های مختلفی را به دست آورده‌اند که از جمله پرکارترین آنها در حوزه زیرساختی و محتوایی می‌توان به گیلان،‌ اصفهان،‌ آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و سمنان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در طول سال‌های گذشته آثار بسیاری از سوی حوزه‌های هنری استان‌ها به چاپ رسیده است که از این جمله می‌توان به «وقتی مهتاب گم شد» اشاره کرد؛ شامل خاطرات علی خوش‌لفظ که اخیراً پس از سال‌ها تحمل سختی و درد جانبازی به شهادت رسید.

برخی از این آثار جزء آثار پرشمارگان حوزه نشر دفاع مقدس هستند. همچنین کتاب‌هایی که اغلب آنها شامل خاطرات خودنوشت و دیگرنوشت هستند در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و شامل خاطرات و روزنوشت‌های رزمندگان به چاپ رسیده‌اند.

خاطرات و روزنوشت‌ها اغلب با تحقیق و پژوهش منتشر شده‌اند. از جمله استان‌های شاخصی که در این حوزه آثار ارزنده و بیشتری را از نظر محتوایی به چاپ رسانده‌اند می‌توان به گیلان،‌ خراسان شمالی و سمنان اشاره کرد.

در این حوزه همچنین از نظر زیرساختی و تربیت محقق و انجام پروژه‌های بزرگ و زمان‌بر، می‌توان به استان‌هایی چون اصفهان و آذربایجان شرقی اشاره کرد. دیگر استان‌ها معمولاً با فاصله قابل تامل پس از این استان‌ها قرار می‌گیرند.

در این باره آثار شاخصی چون «ماموستا» شامل خاطرات ملاقادر قادری که در سال گذشته منتشر شد، «یاد مانده‌های سردشت» از آذربایجان غربی و خاطرات اولین فرمانده لشکر کربلا را می‌توان برشمرد.

انتهای پیام

captcha