مراسم شبی با قرآن در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد
کد خبر: 3739352
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

مراسم شبی با قرآن در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مراسم شبی با قرآن و بزرگداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی با حضور جمعی از آزادگان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد.

 مراسم شبی با قرآن در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مراسم شبی با قرآن و بزرگداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی با حضور جمعی از آزادگان و حجت‌الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد.
سرتیپ فنودی، آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: آزادگان با سلاح ایمان در برابر شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی دشمن ایستادگی کردند ولی دست از پایمردی برنداشته و به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام راحل وفادار و متعهد باقی ماندند.
سرتیپ عبدالمجید فنودی با بیان این مطلب که آزادگان ما نماد صبر، استقامت و فداکاری بودند، افزود: مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی نماد استواری بین اسیران ایرانی جنگ تحمیلی بوده و دلگرمی بزرگی برای رزمندگان اسیر در زندان‌های بعث عراق بود.
وی اظهار کرد: هر زمان سخن از آزادگان است یاد و خاطره مرحوم ابوترابی به ذهن متبادر می‌شود که با منش و رفتار خود الگوی اسرا بود و حتی نگهبانان عراقی را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد.
حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: آزادگان در جنگ و به‌ویژه اسارت به‌قدری قوی و ریشه‌دار مبارزه کردند که می‌توان این دوران را تجلی افتخار و استقامت توصیف کرد.
حق‌شناس با بیان این مطلب که آزادگان مظهر ایثار و مقاومت هستند، افزود: آزادگان نماد ایستادگی می‌باشند لذا باید قدردان این عزیزان باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز گفت: سید آزادگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی سمبل ایثار مقاومت و سنگ صبور آزادگان بود و افتخاری برای استان و کشورمان به شمار می‌آید.
محمد درافشانی دراین‌باره افزود: عزت امروز کشور مدیون جانبازی و ایثار آزادگان، جانبازان و شهدا است.

انتهای پیام

captcha