انتظارات مردم از مسئولین به حق است/ رشد ۹ درصدی اعتبارات و افتتاح پروژه‌ها در استان مرکزی
کد خبر: 3741448
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
آقازاده:

انتظارات مردم از مسئولین به حق است/ رشد ۹ درصدی اعتبارات و افتتاح پروژه‌ها در استان مرکزی

گروه سیاسی - استاندار مرکزی گفت: انتظارات مردم از مسئولین کاملا به حق است. امسال تصور ما این بود در هفته دولت با توجه به محدودیت‌های مالی پروژه‌های در دست احداث و مورد بهره‌برداری کمترصورت پذیرد اما، آمار همکاران در ستاد بزرگداشت هفته دولت استان، نشان‌دهنده این است که در استان 9 درصد در افتتاح پروژه‌ها، تعداد و اعتبارات آن شاهد رشد هستیم.

انتظارات مردم از مسئولین به حق است/ رشد 9 درصدی اعتبارات و افتتاح پروژه‌ها در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح امروز 4 شهریور‌ماه با حضور در بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی و آیین گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزارشد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه مردم انتظار دارند که دولت برای رفع مشکل آن‌ها اقدام نماید. این در حالی است که دستگاه‌های اداری با مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه و امکانات مواجه هستند و توقع و انتظار مردم در بحث رفع مشکلات و تامین انتظارات، کار را برای همکاران دولت در دستگاه‌های خدمت‌رسان دچار مشکل می‌کند.

انتظارات مردم از مسئولین به حق است
وی ادامه داد: این انتظارات مردم به حق است و در جایی که به انجام کاری مشغول هستیم وظیفه داریم و باید برای برطرف ساختن خواسته مردم تلاش کنیم.

روزانه 5 میلیون مراجعه‌کننده به دستگاه‌‌های دولتی را شاهدیم
استاندار مرکزی بیان کرد: بنا بر آمار‌های رسمی روزانه 5 میلیون مراجعه کننده به دستگاه‌‌های دولتی را شاهد هستیم. این حجم مراجعه کننده در خور توجه و یک مقدار نگران کننده است، زیرا برای یک کشور دارای جمعیت 80 میلیونی 5 میلیون مراجعه به دستگاه دولتی رقم بالایی است و خروجی آن باید نتایج خیلی مناسبی را داشته باشد.
آقازاده افزود: همکاران در ادارات و دستگاه‌‌های اجرایی شاید نتوانند به طور صد‌درصد خواسته مردم را برآورده سازند اما، با افزایش آستانه تحمل و پاسخی مناسب و دوستانه می‌توانند پاسخگوی بخشی از مراجعات مردم باشند و رضایت آن‌ها را جلب کنند.
وی تاکید کرد: اگر برای این میزان حجم مراجعه‌کننده حداکثر رضایت‌مندی را ایجاد کنیم و توانسته‌ایم به اهداف یک کارمند و عامل به دولت جمهوری اسلامی در حیطه مسئولیت خود برسیم. از تمامی مدیران و کارمندان بخش‌های مختلف انتظار می‌‌رود این وظیفه را به درستی انجام دهند.

با مردم برخوردی صمیمی داشته باشیم
استاندار مرکزی بیان کرد: امروز انتظارات مردم از ما انتظاری قابل توجه است و اگرچه نتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم، ولی می‌توان با یک برخورد صمیمی و دوستانه نارضایتی را به رضایت تبدیل کنیم چرا که مردم متوجه این موضوع هستند.
آقازاده افزود: موفقیت‌هایی که در سال‌های اخیر در مجموعه دولت با آن مواجه بوده‌ایم مرهون تلاش و زحمات کارمندان است. ابتکارات و نوآوری‌ها توسط زیرمجموعه هر دستگاهی به ایجاد طرح و پروژه می‌‌انجامد و می‌تواند کار را برای دولت به اتمام برساند.

موفقیت‌های دولت در زمینه صادرات
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، در طول پنج سال گذشته موفقیت‌های خوب و متعددی را در زمینه صادرات بدست آورده است.
استاندار مرکزی گفت: دولت در سال گذشته موفقیت‌هایی در زمینه صادرات کالاهای غیر‌نفتی داشته است و این حاصل تلاش همه دستگاه‌ها بوده است. البته صادرات غیر‌نفتی به بخش خصوصی باز می‌گردد اما، خدماتی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌‌کنند می‌تواند به این افزایش راندمان در موفقیت‌های اقتصادی این‌چنینی بیفزاید که در استان مرکزی نیز موفقیت‌های بسیاری در زمینه پروژه‌های عمرانی، علمی، مباحث علوم پایه، پزشکی و... بدست آمده است.

رشد 9 درصدی اعتبارات و افتتاح پروژه‌ها در استان مرکزی
آقازاده بیان کرد:امسال تصور ما این بود در هفته دولت با توجه به محدودیت‌های مالی پروژه‌های در دست احداث و مورد بهره‌برداری کمترصورت پذیرد اما، آمار همکاران در ستاد بزرگداشت هفته دولت استان، نشان‌دهنده این است که در استان 9 درصد در افتتاح پروژه‌ها، تعداد و اعتبارات آن شاهد رشد هستیم.

نقش بخش خصوصی در افزایش اعتبارات و افتتاح پروژه‌ها
وی اظهار کرد: حال این 9 درصد را به عنوان کاری بزرگ که در طول یکسال اخیر انجام شد، در نظر بگیریم می‌توان گفت اعتباری به مبلغ حدود هزار و 40 میلیارد تومان برای تمامی طرح‌های هفته دولت در استان است که به بهره‌برداری می‌رسد، حدود 200میلیارد تومان آن برای آغاز عملیات اجرایی طرح‌های استان در هفته دولت و 840 میلیارد تومان آن مربوط به طرح‌های مورد بهره‌برداری یا افتتاح می‌باشد که به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و رقم بسیار خوبی در شرایط کنونی است. البته در این زمینه نباید نقش بخش خصوصی را نادیده گرفت زیرا با سرمایه‌گذاری خوب در حوزه اقتصادی، تولید و صنعت توانسته امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را بهبود بخشد.

در پنج ماه نخست سال جاری 437 میلیون دلار صادرات غیر‌نفتی استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت: امروز یکی از فعالیت‌های اصلی دولت ایجاد ارز و بالارفتن میزان صادرات غیرنفتی است و در استان همین امر را شاهد بوده‌ایم. به طوری که در پنج ماه نخست سال جاری رشد صادرات غیر‌نفتی 11 درصد نسبت به مشابه سال گذشته بوده است به طوری که در ابتدای پنج ماه سال جاری 437 میلیون دلار توانستیم صادرات غیر‌نفتی داشته باشیم که این رقم سال گذشته زیر 400 میلیون دلار بوده است.
آقازاده افزود: در هر کشوری نگاه به بخش خصوصی و سرمایه‌هایی است که از درون و بیرون در موفقیت و توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کنند و این مهم در کشور و استان در حال انجام است.

بهبود وضعیت شرکت هپکو تا پایان امسال
وی گفت: در شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ و قدیمی استان شاهد فعالیت بهتر نسبت به سال گذشته هستیم، امیدواریم یکی از واحد‌های مشکل‌دار در طول 10 سال گذشته یعنی هپکو تا پایان امسال بتواند در تولید محصولات خود موفق باشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ با مشکل مواجه هستیم اما، نسبت به سال‌های گذشته در شرایط بهتری قرار داریم و با پیگیری‌های لازم این شرایط بهبود پیدا می‌کند.
آقازاده اظهار کرد: همه باید امیدوار باشیم و تلاش کنیم کارمند، مدیر و مسئول اگر امیدوار باشند می‌توانند حس امید و نوید مثبت به آینده را به مخاطبین، همکاران و ارباب رجوع منتقل کنند.

لزوم توجه به مشکلات کارمندان
وی اظهار کرد: مدیران باید به مشکلات کارمندان خود از قبیل مسکن و سایر نیازهای ضروری آن‌ها توجه کنند، استانداری نیز در این بخش حمایت‌های لازم را انجام می‌‌دهد تا زمینه دسترسی بهتر کارمندان به مایحتاج عمومی، مسکن و ... را فراهم سازد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با الگو قراردادن بزرگان انقلاب، رهبر معظم انقلاب، امام راحل، دولتمردان صدیقی که برای کشور خدمات صادقانه انجام دادند، راه آنان را ادامه دهیم که راه رستگاری و خدمتگزاری واقعی به مردم و کشور است.
انتهای پیام

captcha