اصلاح نظام اداری با اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب میسر است
کد خبر: 3741473
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

اصلاح نظام اداری با اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب میسر است

گروه سیاسی - معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: برای شفافیت در نظام اداری قوانین متعددی وجود دارد و باید اصلاح نظام اداری را بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در این زمینه اجرا کنیم.

اصلاح نظام اداری با اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب میسر است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید فرخی، معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی صبح امروز 4 شهریور‌ماه در بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی و آیین گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: نظام بروکراسی اداری در کشور توسط کارمندان و دستگاه‌های اجرایی اداره می‌شود و بار اصلی سازمان‌ها و نهادها بر عهده کارمندان و نیروی انسانی آن‌ها است.
وی ادامه داد: بحث‌ها و نقدهایی که به ناکارآمدی نظام اداری مطرح می‌شود، درست نیست و تمام بار مسولیت بر عهده کارمندان است، باید بپذیریم در این خصوص آن‌چنان که باید به طور جدی ورود پیدا نکردیم و بعضی نقد‌ها به نظام اداری وارد است و نباید این اشکالات صرفا به نیروی انسانی باشد بلکه باید ریشه‌های مدیریتی آن بررسی شود.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: امروز از چیزی که مردم انتظار دارند و در نظام اداری در حال رخ دادن است، فاصله داریم و جای بسی تحقیق و بررسی بیشتر دارد.
فرخی بیان کرد: در شرایط کنونی فاصله بین بدنه دولت و جامعه در حال افزایش است و باید علل این امر مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: یکی از مسایل مهم نظام اداری پرداختن به شفافیت است، چرا نظام اداری در ایران به مسایلی از قبیل کم‌کاری، رانت و فساد متهم است؟
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تاکید کرد: برای شفافیت در نظام اداری قوانین متعددی وجود دارد و باید اصلاح نظام اداری را بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در این زمینه اجرا کنیم.
فرخی گفت: یکی از راه‌های شفافیت در نظام اداری توسعه دولت الکترونیک در راستای ارائه خدمات به مردم است و باید در این زمینه قدم‌های جدی برداریم تا نظام اداری را به نظامی کارآمد تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های دولت الکترونیک فراهم است، عزم جدی را می‌طلبد. هر‌چه‌قدر به سمت توسعه دولت الکترونیک حرکت کنیم به شفافیت و کاهش فساد،کم‌کاری و... در نظام اداری دست پیدا خواهیم کرد چرا‌که این امر رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: زیرسا‌خت‌های دولت الکترونیک در استان و کشور فراهم است اما، ما هنوز با آنچه که در این بخش مد‌نظر است، فاصله بسیاری داریم.
فرخی تصریح کرد: اصرار بر اجرای اصلاح نظام اداری مهم است، بحث استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان یک بحث فانتزی نیست. در دستگاه‌های اجرایی باید به سمتی برویم که از ظرفیت جوانان و بانوان استفاده کنیم زیرا در این صورت بخش عظیمی از جامعه به نظام اعتماد می‌کنند. در استان اقدامات خوبی برای انتصاب بانوان در دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.
وی بیان کرد: توجه به آموزش، هزینه‌هایی که برای آن صرف می‌شود و اثرگذاری آن در نظام اداری مهم است. توجه کامل به میز خدمت که چند ماهی است که الزام شده است و همچنین واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی از جمله مواردی است که باید در نظام اداری بدان توجه نمود.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: اگر قرار است که هفته دولت را گرامی بداریم باید یاد شهدا و راه آنان را طی کنیم و بر نحوه عملکردمان بازنگری کنیم.
به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم از مدیران دستگاه‌های اجرایی برتر استان تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام

captcha