ترجمه و مفاهیم از کلیدهای فهم قرآن به شمار می‌آید
کد خبر: 3741979
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

ترجمه و مفاهیم از کلیدهای فهم قرآن به شمار می‌آید

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مهد قرآن و عترت آذرشهر، تاکید کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن یکی از کلیدهای فهم قرآن به شمار می‌آید. زبان قرآن نیز مانند سایر زبان‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود است و چنانچه هر فردی با ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات خاص زبانی آن آشنایی نداشته باشد، فهم درستی نیز از آن نخواهد داشت.

ترجمه و مفاهیم از کلیدهای فهم قرآن به شمار می‌آید

محمد علیزاده، مدیر مهدقرآن و عترت آذرشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت افزود: برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه‌ای و همكلامی بهتر، كه آن قرائت قرآن است.
وی، ضمن بازگو نمودن ضرورت یادگیری علم تجوید برای هر مسلمان ادامه داد: علم تجوید، از علومی است که هر فرد مسلمان باید به آن اهمیت دهد و یاد بگیرد، چون به قرائت قرآن مربوط می شود که عبادتی مطلوب نزد هر فرد مسلمان است.
علیزاده، با تعریفی از تدبر در قرآن یادآور شد: معنی تدبر قرآن، تفکر و تأمل است در آن، تا وقتی که فکر بشناسد آنچه مقتضای الفاظ قرآن است از تأویل حسنه و معنی صحیح. و گفته اند: تدبر تفکر است در مواعظ قرآن تا به آن عبرت گیرند و تدبر غواصی کردن است به مدد فکر در دریای قرآنی و بیرون آوردن جواهر حقایق و معانی.
مدیر مهد قرآن و عترت آذرشهر، مفاهیم قرآن را از کلیدهای فهم قرآن دانست و تاکید کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن یکی از کلیدهای فهم قرآن به شمار می‌آید. زبان قرآن نیز مانند سایر زبان‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود است و چنانچه هر فردی با ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات خاص زبانی آن آشنایی نداشته باشد، فهم درستی نیز از آن نخواهد داشت.

انتهای پیام

captcha