برگزاری جشن ولایت علوی در ۸۸ بقعه در کرمان
کد خبر: 3742320
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

برگزاری جشن ولایت علوی در ۸۸ بقعه در کرمان

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: جشن ولایت علوی در ۸۸ بقعه برگزار می‌شود و تا هشتم شهریور ادامه دارد، چند روز پیش دعای عرفه در ۶۱ بقعه برگزار شد همچنین مراسم عید غدیر در ۵۹ بقعه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی بساوند، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 6 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های دهه امامت و ولایت و جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان استان کرمان گفت: در بحث عاشورا بسیار کار شده و برای مردم امری با اهمیت است اما در زمینه عید غدیر کار چندانی انجام ندادیم، باید درست وارد شویم و به طور صحیح کار کنیم.
وی افزود: همه ما می‌دانیم که یک فرد مسیحی بارها نهج‌البلاغه را خوانده است اما چگونه است که در امام‌زادگان ما اسمی از امیرمؤمنان نیست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: انسان‌های خیراندیش در وقف ورود می‌کنند، وقف برای همه انسان‌ها است نه برای اداره اوقاف.
وی با اشاره به کارهای انجام شده در اداره اوقاف تصریح کرد: امسال در حدود یک میلیارد و صد هزار تومان خرج کودکان بی‌سرپرست شد..
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: جشن ولایت علوی در ۸۸ بقعه برگزار می‌شود و تا هشتم شهریور ادامه دارد، چند روز پیش دعای عرفه در ۶۱ بقعه برگزار شد همچنین مراسم عید غدیر در ۵۹ بقعه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد‌: ۲۳ بقعه میزبان برنامه بانوان ولایی و ۵۹ بقعه نیز میزبان مدیحه‌سرایی خواهند بود همچنین شعر‌خوانی آیینی در ۵۹ بقعه و اطعام روز جشن ولایی در ۸۸ بقعه انجام می‌شود.

وی یاد آور شد‌: برنامه خطبه خوانی در ۳۲ بقعه متبرکه، تجلیل از سادات خادم در ۲۳ امام زاده و قرائت میثاق نامه در ۳۲ بقعه‌ و عقد اخوت در ۲۳ بقعه برگزار خواهند شد.
وی با اشاره به دیگر برنامه های دهه ی امامت اظهار کرد: خیمه معرفت در اکثر بقاع و پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه همه واقف باشیم در ۵۰ بقعه برگزار می شود؛ همچنین ۴۵ مبلغ از سازمان و ۵۶ مبلغ برای ویژه برنامه های دهه‌ امامت اعزام می شوند.
وی یاد آور شد: حرکت کاروان جشن و سرور غدیر و یا کاروان غدیریه به سمت امام زادگان و جشن مراسم ولادت امام هادی نیز در اکثر بقاع برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha