محدودیت استان مرکزی در بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی
کد خبر: 3750661
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

محدودیت استان مرکزی در بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی

گروه اجتماعی – استاندار مرکزی گفت: در برنامه ششم نظام آمده است که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی مختص به بانوان باشد. استان در به کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی محدودیت دارد که قطعا آرام آرام برطرف می‌شود.

محدودیت استان مرکزی در بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، چهارم مهر در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که در استانداری برگزار شد گفت: در برنامه ششم نظام آمده است که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی مختص به بانوان باشد. استان در به کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی محدودیت دارد که قطعا آرام آرام برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته ۵۳ نفر از بانوان در عرصه مدیریتی وارد شدند که ذخیره خوبی برای آینده است که بتوانیم در سال‌های آینده بانوانی در سطح ارشد داشته باشیم. بانوان باید به شکوفا شدن استعدادهای ذاتی خود کمک کنند. بی‌شک وقتی بانوان در منصب‌های مدیریتی منصوب می‌شوند موفق عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه انتصاب بانوان باید به دور از جناح‌بازی‌های سیاسی و در راستای مبانی منطقی صورت گیرد، اظهار کرد: امید است دستگاه‌های ملی کمک کنند در آینده هم شاهد همین روند باشیم. برنامه‌ها نسبت به سال ۹۶ جلوتر هستیم و قدم‌های خوبی در نصب مدیران خانم در مدیریت ارشد و سطوح پایین‌تر برداشته شده است.
آقازاده ادامه داد: بهداشت در سالن‌های ورزشی بسیار مهم است. دستگاه‌های مربوط همچون دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان باید تلاش کنند تا محیطی شاد و سالم برای بانوان ایجاد شود.
به گزارش ایکنا، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، گفت: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده برای جلسه آینده راهکارهای رفع مشکلات سالن‌های ورزشی به ویژه استخرها را گزارش دهد.
وی ادامه ‌داد: حق و حقوق طبیعی بانوان است که از توانایی خود در پست‌های مدیریتی استفاده کنند. در حالت طبیعی نمی‌توان خانم کارشناسی را به منصب مدیریتی گماشت. برای رسیدن بانوان به این مرتبه باید زمینه ارتقای توانایی و علمی آنان فراهم شود.
حقیقی اضافه کرد: تعهد شده است ۱۱۰ نفر از بانوان کارمند خود را در پست‌های رئیس گروه، مسؤل شهرستان‌ها و معاونان مدیران کل منصوب کنند. امید است بانوان رده‌های موفقیت را طی کنند تا مدیرکل شوند.
انتهای پیام

captcha