قزوین؛ در انتظار دادستانی انقلابی، جوان و مقتدر
کد خبر: 3751017
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
زنگ خطر را برای متخلفان به صدا درآورید؛

قزوین؛ در انتظار دادستانی انقلابی، جوان و مقتدر

گروه اجتماعی ــ قزوین نیازمند دادستانی است که به‌مانند دادستان پیشین بتواند با اقتدار، هوشیاری و قاطعیت در موضوعات مختلف ورود داشته باشد و با اولتیماتوم‌های خود جلوی بسیاری از انحرافات و زمینه‌های خلاف را بگیرد.

قزوین در انتظار دادستان انقلابی، جوان و مقتدر

به گزارش ایکنا از قزوین، دادسرای انقلاب اسلامی یکی از نهادهای قضایی مولود انقلاب و برخاسته از مقتضیات و جو خاص سال‌های پس از پیروزی انقلاب است که در معیت دادگاه انقلاب اسلامی، تحت ریاست دادستان کل انقلاب اسلامی به انجام وظایف مربوطه مبادرت می‌کند.
وجود دادسرا و دادستانی با روحیه بسیجی و جهادی و معتقد به مبانی انقلاب در دستگاه قضا بی‌شک می‌تواند گامی برای تسریع در پرونده‌های موجود در قوه قضائیه باشد چرا که در این شرایط حساس کشور که وارد جبهه جنگ اقتصادی و دوران جدید و پرالتهابی شده‌ایم و به‌واسطه تحریم دشمنان نظام مباحث مختلفی چون افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها و گران‌فروشی، نوسان ارزی و افزایش قیمت‌ها، تورم و احتکار انواع کالاها از سوی برخی فرصت‌طلبان و سودجویان در نقاط مختلف از جمله قزوین مشاهده می‌شود که فشاری مضاعف بر مردم وارد می‌کند.
در این شرایط حساس نیاز به دادستانی با روحیه بسیجی و جهادی و معتقد به مبانی انقلاب به‌شدت محسوس است. این موضوع از سوی مقام معظم رهبری در ملاقاتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه داشتند نیز مورد تأکید قرار گرفت و معظم له در توصیه‌ای کلیدی فرمودند: «امروز دستگاه قضایی باید صد درصد انقلابی باشد.»
به دنبال انتصاب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از سوی آیت‌الله صادق‌آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حال جایگاه دادستانی در قزوین در انتظار ورود دادستانی جدید است.
در پرونده فعالیت‌های حجت‌الاسلام نیارکی به‌عنوان دادستان قزوین شاهد ورود به موضوع آزادراه‌ها به‌عنوان مدعی‌العموم جدی برای گرفتن حق مردم و برخورد جدی با محتکران در روزهای اخیر دیده می‌شود از این رو در انتخاب دادستان جدید برای شهر قزوین باید این موضوع مهم مورد توجه باشد که قزوین نیازمند دادستانی است که به‌مانند دادستان پیشین بتواند با اقتدار، هوشیاری و قاطعیت در موضوعات مختلف ورود داشته باشد و با اولتیماتوم‌های خود جلوی بسیاری از انحرافات و بسترهای خلاف را بگیرد.
اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم باید سرلوحه کار مسئولان ذی‌ربط در این حوزه قرار گرفته و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم گام برداشته شود. در نظام جمهوری اسلامی، عدالت خمیرمایه حکومت است و اگر شخصی این خمیرمایه را در خود نمی‌بیند نباید پا در این مسیر بگذارد و اینک قزوین نیازمند دادستانی است که بتواند در مسیر حق‌گویی و حق‌شناسی گام‌های بلندی بردارد.
امید است شاهد این اتفاق میمون و مبارک در دستگاه قضا برای استان قزوین باشیم و تا فرصت‌طلبان و سودجویان زنگ خطر ورود دادستانی قاطع، مدبر، جوان، با روحیه بسیجی و جهادی و انقلابی برای قزوین را شنیده و فضای کشور و استان به سمت آرامش توأم با رفاه و امنیت پیش رود.
انتهای پیام

captcha