قصه مردان مرگ آگاه
کد خبر: 3753410
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

قصه مردان مرگ آگاه

گروه اجتماعی ــ یک آزاده دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی گفت: در روزهای اسارت کمک به همنوع، دوستی، محبت مهم‌ترین شاخصه‌ای بود که اسرا را زنده و امیدوار نگه می‌داشت.

قصه مردان مرگ آگاه/ دوستی و امید؛ رازهایی که اسارت را قابل تحمل کرده بود

مهدی بهدانی، یک آزاده دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: 22 ساله بودم که اسیر شدم و حدود سه سال در اسارت دشمن بودم.
وی با اشاره به اینکه از همان روز اولی که اسیر شدم سعی می‌کردم که برخی از خاطرات مهم که احتمال فراموشی در آن بود را ثبت کنم، افزود: در چندین نوبت سعی کردم خاطرات ایام اسارت را که یادداشت‌برداری کرده‌ام، جمع‌بندی کرده و به چاپ برسانم اما تاکنون موفق نشده‌ام.
وی افزود: مهم‌ترین خاطره‌ای که از دوران اسارت در دل دارم، خبر فوت امام خمینی(ره) بود که روزهای سخت و ناگواری را برای اسرا رقم زد.
این آزاده دفاع مقدس با بیان اینکه امید تمام اسرا، حیات امام(ره) بود، تصریح کرد: با فوت امام(ره) محیط غم‌زده‌ای بر اردوگاه حاکم شد اما هیچ گاه امید خود را از دست ندادیم.
بهدانی بیان کرد: بعد از اینکه اسیر شدم، عراقی‌ها من و 11 نفر از رزمندگان را به همراه تعدادی مجروح را در نقطه‌ای جمع کردند و منتظر شدیم تا نفربر عراقی آمد تا اسرا را به اردوگاه منتقل کند.
وی افزود: نکته‌ای که در آن لحظه بسیار مهم بود این بود که رزمندگان اصرار داشتند ابتدا رزمندگان مجروح منتقل شوند، در حالی که زیر آتش دشمن بودیم.
این آزاده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در آن روزها کمک به همنوع، دوستی و محبت شاخصه‌ای بود که ما را زنده و امیدوار نگه می‌داشت، تصریح کرد: مهم‌ترین امری که زمان اسارت را برای اسرا قابل تحمل می‌کرد، امید به آینده و امید به وعده قرآن که پیروزی نزدیک است، بود.
وی اظهار کرد: این امید به آینده در شرایطی بود که چشم‌انداز خوبی برای ادامه اسارت نداشتیم و شرایط بسیار سخت بود اما به وعده خداوند ایمان داشتیم.
ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ۴۳ هزار و ۱۷۳ آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌ است که از این تعداد حدود ۲۴۰ آزاده از خراسان‌جنوبی هستند.

زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha