دستگاه‌های قضایی ‌قدرتمندتر وارد عرصه مفاسد اقتصادی شوند
کد خبر: 3754245
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

دستگاه‌های قضایی ‌قدرتمندتر وارد عرصه مفاسد اقتصادی شوند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بابیان اینکه عدم تزلزل در برخورد با مفاسد اقتصادی باید مورد توجه دستگاه قضایی باشد، تصریح کرد: باید با قدرت با مفاسد اقتصادی برخورد شده و در اوضاع کنونی کشور دستگاه‌های قضایی قدرتمندتر وارد عرصه شوند.

عدم تزلزل در برخورد با مفاسد اقتصادی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی صبح امروز، 17 مهرماه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی که در محل سالن امام‌ علی(ع) ارومیه برگزار شد، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه افزود: ایشان بر عدم تأثیرپذیری از حب و بغض‌ها تأکید کرده و فرموده‌اند که مسئولان امر در قوه قضائیه باید مستقل بوده و جو سیاسی نباید روی تصمیمات آنان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظنون احساس کند با رجوع به آن محل می‌تواند حق خود را بستاند و آنجا را برای خود یک پناهگاه بداند، اظهار کرد: امام‌علی(ع) فرموده‌اند که هیچ امتی به جایگاه خود نمی‌رسد مگر اینکه حق ضعفا بدون هیچ مشکلی و باعدالت گرفته شود.

‌قریشی جذب عناصر مؤمن، عالم و باانصاف در دستگاه قضایی را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: نظارت عالی بر کارکرد دستگاه‌های قضایی باید وجود داشته و نیروهایی که جذب دستگاه قضایی می‌شوند باید ویژه باشند.

وی تأکید کرد: برای حکم کردن و قضاوت باید بهترین افراد انتخاب شود و در قضاوت آنان نیز باید دقت و نظارت صورت گرفته و تمام دستگاه‌ها باید از قوه قضائیه حمایت کنند و در استان نیز کسانی که حکم‌های اجرایی را برعهده دارند، باید در تأمین نیروها و امکانات به دستگاه قضایی کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استفاده از مجازات جایگزین حبس نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: تلاش پیگیر برای کاهش مدت پیگیری به دادرسی‌ها نیز باید مورد توجه بوده و همچنین عدم تزلزل در برخورد با مفاسد اقتصادی باید مورد توجه دستگاه قضایی باشد.

وی یادآور شد: باید با قدرت با مفاسد اقتصادی برخورد شده و در اوضاع کنونی کشور نیز دستگاه‌های قضایی باید قدرتمندتر وارد عرصه شوند و درخواست مردم نیز این است که دستگاه قضایی سریع‌تر و محکم‌تر در اوضاع کنونی که برخی مفسدین اقتصادی به‌هم ریخته‌اند برخورد کنند.

انتهای پیام

captcha