لزوم تبدیل فکرهای ابتکاری قرآنی به طرح
کد خبر: 3755035
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
حجت الاسلام قربان پور تاکید کرد:

لزوم تبدیل فکرهای ابتکاری قرآنی به طرح

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تلاش شود فکرهای ابتکاری قرآنی به طرح تبدیل شود زمینه آن فراهم است تا کارهای بزرگ قرآنی به متن جامعه بازگردد و تمام طیف های جامعه را پوشش دهد.

تبدیل فکرهای ابتکاری قرآنی به طرح

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،حجت الاسلام صفرقربان پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، صبح امروز ۱۹ مهر ماه با حضور در بیست و هفتمین گردهمایی کارشناسان و مدیران موسسات قرآنی استان مرکزی که در سالن جلسات شهرداری شهر مهاجران برگزار شد، اظهار کرد: در استان مرکزی مجموعه موسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات و ارشاد در صدد هستم باهم ادغام شوند و به طور حتم این کار را انجام می دهیم.
وی ادامه داد: برای اجرای برنامه های قرآنی در سطح استان از چند جهت از قبیل ابزار و امکانات موجود اعلام آمادگی می کنیم .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تلاش شود فکرهای ابتکاری قرآنی به طرح تبدیل شود زمینه آن فراهم است تا کارهای بزرگ قرآنی به متن جامعه بازگردد و تمام طیف های جامعه را پوشش دهد.
حجت الاسلام قربان پور گفت: وحدت فکری در خدمت به قرآن در استان مرکزی وجود دارد و زمینه آن فراهم است.
وی بیان کرد: اگر طرح ملی در استان انجام شود کاستی نخواهد شد ، نشر و توسعه فرهنگ قرآنی از چاپ قرآن و ... تجربه موفقی است که در استان وجود دارد.
مدیر کل تبلیغات استان مرکزی افزود: کار سوری با قرآن ما را به نتیجه نمی رساند و صرف کار آماری و غیر تخصصی نمی توان به نتیجه ای دست پیدا کرد.
حجت الاسلام قربان پور افزود: در استانه ای قرار داریم که تا سال ۱۴۱۴ و بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به تربیت ده میلیون حافظ قرآن باید به جامعه قرآنی خدمت کنیم اما، با انجام کار سوری و تعارفی نمی توان به این هدف مهم دست پیدا کرد بلکه باید کار پژوهشی ، علمی و دارای محتوا با مبنای تخصصی صورت بگیرد و انتظار داریم شفافیت در کار بدون ترس و واهمه، اطلاعات کاملا به روز، شفافیت مالی در مبانی قرآن با اصل قرآن پیش رفت تا به اصل حقیقی نزدیک شویم.
به گزارش ایکنا، حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این سازمان اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون تخصصی حفاظ سطح استان، اجرای برنامه با قرآن در زلال اعتکاف، کرسی تلاوت، محفل انس با قرآن و مراسم جزء خوانی جزء ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان بود.
وی ادامه داد: کلاس های آموزشی که از فصل ۵ حدود ۳۰۰ کلاس با اعتباری به مبلغ ۳۹ میلیون تومان به موسسات اختصاص پیدا کرد و همچنان ادامه دارد که در این حوزه آموزش های متوسطه ، عمومی و تخصصی اجرا شده است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در حوزه آموزش های تربیت کادر تخصصی وضعیت استان، وضعیت خوبی است و بالاترین امتیازها را در حوزه آموزش کسب کرده است و شهرستانی نیست که امروز دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی برگشتر نشده باشد.
حجت الاسلام شفیعی گفت: در حال حاضر به دوره حفظ ، تجوید و بحث انس با کودکان با قرآن ورود پیدا کرده و به دوره تربیت داور هم رسیدیم، دوره صوت و لحن نیز برگزار کردم و از اساتید طراز اول استفاده شده است.
وی بیان کرد:در شش ماهه دوم سال جاری بر گزاری کارگاه ها سبک زندگی پیش بینی شده است که به شهرستان ها توزیع می شود .پنج شنبه هفته آینده در شهر محلات همایش ۱۵۰ نفره حفاظ قرآن کریم با حضور اساتیدی مانند سلیمی دربحث اخلاق و استاد بحرالعلوم در زمینه تدریس تخصصی برگزار می شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه های خوبی برای شش ماهه دوم سالجاری پیش بینی شده است و امیدواریم بتوان در جهت توسعه فعالیت های قرآنی در بخش آموزش ، تبلیغ و ترویج وظیفه خود را به خوبی ایفا کنیم.
به گزارش ایکنا؛ مصطفی عرب، فرماندار شازند نیز در این جلسه بیان کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه مظلوم در کشور است، علی رغم توجه به مباحث اقتصادی و عمرانی توجه به حوزه فرهنگ مغفول مانده است.
وی ادامه داد: آمادگی داریم از ظرفیت شهرداری ها، دهیاری ها، شورای اسلامی شهر و روستا برای مباحث قرآنی و اجتماعی استفاده کنیم.
فرماندار شازند با بیان اینکه مباحث فرهنگی در بخش اقتصادی و صنعت مغفول مانده است، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز هست که خانواده و جامعه هدف خود را سلامت روحی و اجتماعی خود را تضمین کنند و اعلام آمادگی می کنیم شهرستان شازند با توجه به ظرفیتی که در حوزه صنایع و بنگاه های اقتصادی و ... داراست که بتوانیم در خدمت موسسات شهرستان باشیم و بخشی از دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی در مباحث دینی، قرآنی و فرهنگی ادا کنیم.
edited
به گزارش ایکنا؛حجت الاسلام هاشمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست پیرامون برگزاری چهلمین سالکر د پیروزی انقلاب گفت: همانطور که طی سال های گذشته برنامه های کمیته دهه فجر استان در مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده است، با توجه به حساسیت های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید محتوای برنامه ها نسبت به سال های گذشته تغییر داشته باشد.

وی افزود: در برنامه های فرهنگی که در نظام ما تدارک دیده در برنامه های دینی کم کاری شده است. همانطور که هر اداره ازیک مجموعه فرهنگی برخوردار است و در این برنامه های فرهنگی باید محتوا را از قرآن دریافت کنند و مستلزم این است در کل کشور هماهنگی فرهنگی بین ادارات کوچکتر صورت پذیرد.
حجت الاسلام هاشمی گفت: همانطور که برنامه های قرآنی در سال های گذشته چشم گیر بوده و توانسته اند حق مطلب را ادا کنند، برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید تبیینی و تفهیمی کار شود .
به گزارش ایکنا، حمید حیدری، مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: با توجه به تشکیل کمیته فرهنگی اجتماعی در سطح شهرداران استان یک نیاز فرهنگی و اجتماعی موردنیاز بود تا فعالیت های این حوزه در سطح شهرداری ها پر رنگ تر شود.
وی ادامه داد: مقرر شد یک تفاهم نامه مشترک در شهرها و شهرداری ها با همکاری موسسات قرآنی و دارالقرآن های شهرها منعقد شود و ساز و کار آن مهیا شده است تا با در اختیار قرار دادن تفاهم نامه برای شهرداری ها از ظرفیت موسسات قرآنی استفاده کرد و تا دهه فجر سعی داریم آغاز شود.
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: آموزش کارکنان شهرداری ها را در دستور کار داریم بدین منظور از ظرفیت قرآنی موسسات قرآنی در سطح شهر ها و شهرستان ها استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز مؤسسات قرآنی بحث عوارض رایگان یا شامل تخفیف مطرح است ، افزود: اگرسازو کار تعرفه عوارض شهرداری انجام شود و پیشنهاد آن برای دفتر ما بیاید حتمابه شهرداری ها اعلام می کنیم که تخفیفات حتی به صورت معافیت عوارضی برای کسانی که می خواهند موسسات قرآنی در شهرها ایجاد کنند را پیگیری کنیم البته نیاز است با سازمان شهرداری وزارت کشور مکاتبه کنیم.
به گزارش ایکنا؛ محمود مرادی، رییس کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرداری های استانداری مرکزی، در این گردهمایی اظهار کرد: دغدغه مسئولین و مقام معظم رهبری در حوزه تمدنی سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و برای آن باید شهرهای ایرانی اسلامی داشته باشیم.
وی ادامه داد: شهر اسلامی شهر خدا حور است و قطعا چنین شهری اسلامی است . شهر اسلامی نیازمند شهروند اسلامی با آموزش های اسلامی است.
ریس کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرداری های استانداری مرکزی بیان کرد: باید در حوزه تمدنی به آموزش شهروند اسلامی توجه کنیم و از اینجاست که وارد مباحث قرآنی می شویم و به این نتیجه می رسیم که شهروند خوب شهروندی است که آموزش های قرآنی را دریافت کرده باشد.
مرادی اظهار کرد: شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و تنها یک نهاد خدماتی نیست که به مسایل عمرانی و آبادانی آن توجه شود و باید به حوزه شهروند و تربیت آن توجه شود و در شهرداری استان برای اولین بار با مساعدت مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی کارگروههایی تشکیل شد و با کمک مدیران موسسات در آموزش شهروند اسلامی می توانیم شهر اسلامی را بسازیم.
انتهای پیام

captcha