اختراعات بسیجیان بومی‌سازی و عملیاتی شود
کد خبر: 3775982
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مخترع بسیجی:

اختراعات بسیجیان بومی‌سازی و عملیاتی شود

گروه اجتماعی - افشارمهر گفت: طرح‌های ابداعی بسیجیان نیازمند بومی‌سازی و عملیاتی کردن است که در این راستا مسئولان ذی‌ربط ‌می‌طلبد با زمینه‌سازی مناسب و توجه و حمایت‌های همه‌جانبه این جوانان را در مسیر تولید و پیشرفت کشور یاری کنند.

اختراعات بسیجیان بومی‌سازی و عملیاتی شود

یاسین افشارمهر مخترع بسیجی کمیجانی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: ماموریت بسیج فقط مختص به امور نظامی نیست بلکه بسیج آماده است تا هر موقع و هرجا که لازم باشد ارزش‌های اسلامی را ترویج دهد و ازاین ارزش‌ها دفاع کند. حالا این دفاع جنبه نظامی یا اقتصادی یا علمی داشته باشد یا فرهنگی، بسیج همواره آماده است که تحت فرمان ولی‌فقیه که ادامه دهنده راه انبیاء، اولیاء و امامت است، نقش‌آفرینی کند.
وی افزود: آنچه که جوانان نخبه بسیجی را به عنوان الگو معرفی می‎کند وجود روحیه تخصص و تعهد در یافتن بهترین و کوتاه‌ترین راه‎حل‎ها برای کم کردن فاصله‎های علمی، اقتصادی و … با کشورهای پیشرفته است. همین روحیه بسیجی موجب می‎شود، در کنار رفع نیازها و حتی پیشرفت‎های قابل توجه در برخی عرصه‎ها، هیچ‌گاه استقلال و عزت ایران اسلامی را معامله نکند.
این مخترع جوان کمیجانی ادامه داد: داشتن تفکر بسیجی منحصر به بخش خاصی نیست و گاهی اوقات ممکن است بررسی‌های مختلف در ابعاد دیگر‌ شود بسیج ‌یک جایگاه نظامی دارد در حالی که بسیج می‌تواند شاخ و برگ‌های خود را گسترش دهد و موفقیت‌های خود را پیاده سازی کند‌ و بی‌شک همان بسیجیانی رزمنده که با روحیه و اخلاص در زمان دفاع مقدس اسلحه به دست گرفتند امروز در سنگر علم با همان روحیه بسیجی یعنی ایثار مشغول به خدمت هستند.
وی در ادامه گفت: بسیج و بسیجی نیرویی الهی است که در طول دوران دفاع مقدس و بعد آن بسیار خوب نقش‌آفرینی کرده و دین مبین اسلام برای حفظ آمادگی برای دفاع در برابر آسیب‌هایی که مسلمانان و جامعه اسلامی را تهدید می‌کند تاکید زیادی داشته و برای احیای این امر به تنهایی از طرف دولت میسر نیست؛ مگر با نیروهای مردمی بسیجی که همیشه در صحنه آماده باشند.
وی تصریح کرد: بسیجیان کسانی هستند که با باوری الهی قدرت خویش و با لبیک به فرمان رهبری، دست به تغییر معادلات زده‌اند و با اندک داشته‌های خود، فتح قله‌های بزرگ را هدف خویش کرده‌اند.
وی در مورد اختراعات خود گفت: از طرح‌های ابتکاری خود دو طرح را ثبت اختراع کردم، هلیکوپتر با سطح پرواز بالا که قابلیت پرتاب مواد انفجاری و تصویربرداری از سطح زمین رادارد، وهمچنین ساخت کنترل هوشمند که قابلیت استفاده چندگانه را دارد.
افشارمهر بیان کرد: این طرح‌ها نیازمند بومی‌سازی و عملیاتی کردن می‌باشد که در این راستا مسئولین ذی‌ربط ‌می‌طلبد با زمینه‌سازی مناسب و توجه و حمایت‌های همه‌جانبه این جوانان را در مسیر تولید و پیشرفت کشور یاری کنند.
وی یادآور شد: طرح احداث نیروگاه خورشیدی در شهر کمیجان که طرحی زود‌بازده خواهد بود را به دستگاه‌های مربوطه داده‌ام که اگر اجرایی شود بخشی از مشکلات نظیر بیکاری جوانان برطرف خواهد شد.
افشارمهر خاطرنشان کرد: قطعا تفکر و روحیه بسیجی که آمیخته با کار و تلاش و از خودگذشتی است نقش بسزایی دراجرایی کردن برنامه‌ها دارد بسیج به عنوان پشتیبان مردمی همه نهادهای نظام در همه پیچ‌های سخت انقلاب قادر به ایفای نقش است، موفقیت‌های ما در عرصه هسته‌ای و نظامی برگرفته از همین تفکر و روحیه انقلابی است و همواره می‌بایست این روحیه انقلابی آمیخته با دانش بومی و با نگاهی گسترده در تمام ساختار‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و.. در جهت رشد و تعالی کشور حاکم شود.
انتهای پیام

captcha