استاد پرورش ملجا مردم در مشکلات بود
کد خبر: 3776335
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
آیت‌الله مقتدایی:

استاد پرورش ملجا مردم در مشکلات بود

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه استاد پرورش ملجا و پناهگاهی برای مردم بود افزود: در روایت از امام حسن عسکری(ع) نقل شده که فرمودند: بهشت دری دارد که فقط مخصوص اهل معروف است.

استاد پرورش ملجا مردم در مشکلات بودبه گزارش ایکنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه علمیه، شب گذشته، هفتم دی ماه، در مراسم بزرگداشت پنجمین سال ارتحال مرحوم علی  اکبر پرورش در دارالقرآن امام علی(ع) گفت: مرحوم پرورش در نزد مقام معظم رهبری و مسئولان نظام احترام ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: این احترام و جایگاه سبب شد تا افرادی که مشکلاتی برای آنان پیش می‌آمد به وی متوسل می‌شدند تا گرفتاری آنان حل شود و وی هم با کمال سهولت می‌پذیرفتند و در خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان براساس قانون دریغ نداشتند.

مقتدایی با بیان اینکه وی ملجأ و پناهگاهی برای مردم بود افزود: در روایت داریم که امام حسن عسکری(ع) فرمودند که بهشت دری دارد که نام آن باب المعروف است و جز اهل معروف هم به آن داخل نمی‌شوند و کسانی که در دنیا به اهل معروف و کار خیر شناخته شده‌اند در آخرت هم اهل معروف هستند.

مقتدایی ادامه داد: معصوم(ع) در تبیین اهل معروف فرموده‌اند که این افراد کسانی هستند که در دنیا ملجأ و پناه مردم در دنیا هستند و به آنان کمک کرده و دستگیری می‌کنند و در قیامت هم خداوند به ایشان می‌فرماید که گناهان شما آمرزیده شده و این حسناتی که در نامه عمل تو هست به افراد گرفتار بده تا آنان هم بهشتی شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه پرورش یکی از مصادیق بارز این روایت بود، تصریح کرد: او اهل معروف در دنیا بود و ان شاء الله در آخرت هم ایشان معروف هستند و ما را هم شفاعت خواهند کرد.

در پایان این مراسم از مجموعه آثار مرتبط با این استاد و محقق معارف دینی که سالیان درازی در این عرصه مشغول فعالیت بوده رونمایی شد.

انتهای پیام   

captcha