یادواره «نخستین معلم شهید انقلاب اسلامی» در گیلان برگزار شد
کد خبر: 3776471
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

یادواره «نخستین معلم شهید انقلاب اسلامی» در گیلان برگزار شد

گروه اجتماعی ـ یادواره شهید ابراهیم جعفری‌بویینی، نخستین شهید معلم انقلاب اسلامی ‌گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در استان در فومن برگزار شد.

یادواره نخستین معلم شهید انقلاب اسلامی گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه گذشته، 7 دی ماه در یادواره شهید ابراهیم جعفری بویینی، نخستین شهید معلم انقلاب اسلامی گیلان که در مسجد آقادرویش محب علی بویینی‌فومن برگزار شد، با اشاره به اینکه نکوداشت شهدا گرامیداشت اسلام است، اظهار کرد: سال 1357 ابراهیم جعفری‌بویینی توسط رژیم تا دندان مسلح پهلوی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی به ماندگاری نام شهدا در تاریخ اشاره کرد و افزود: تمام شهیدان به سعادت اخروی رسیدند؛ ضمن اینکه ابراهیم جعفری برگ زرینی برای مردم به‌ویژه معلمان گیلان به ثبت رسانده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی تربیت انسان هاست، اظهار کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند.

آیت الله فلاحتی تزکیه نفس را از ویژگی انبیای الهی خواند و بیان کرد: انبیای الهی آمدند تا انسان ها را در مسیر تعالی و سعادتمندی قرار دهند.

وی تزکیه و تعلیم را از ویژگی معلمان عنوان کرد و گفت: معلمی شغل انبیاست، زیرا تمام انسان هایی که عهده دار مسئولیت های مختلف می شوند توسط معلمان تربیت پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه معلم به‌عنوان پدر جامعه است، بیان کرد: جایگاه معلم بسیار والا و گسترده است و معلم وظیفه شناس برای مردم دلسوزی می‌کند و سعه صدر دارد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه معلم باید دلداده ارزش ها باشد، اظهار کرد: معلمی که دلداده ارزش ها نباشد نمی تواند انسان تربیت کند.

امام جمعه رشت هدف بزرگ معلمان را تربیت انسان در راستای ارزش ها توصیف کرد و افزود: شهدا تعلیم دیده مکتب معلمان دلسوخته ارزش ها هستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه معلم باید بصیر باشد، گفت: شهید جعفری با شناخت از دین ‌مقابل طاغوت ایستاد و همچنین تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر انقلاب آرمان شهید جعفری بود.

وی با بیان اینکه در فتنه سال 88 نیز مردم رشت یک روز زودتر از دیگر شهرهای کشور برای حمایت از ارزش ها به خیابان آمدند، گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی اعتراف کردند ملت ایران را نمی توان به زانو درآورد.

این کارشناس دینی به پیشرفت انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی(ره) توانست از مردم ایران انسان های مقاومی بسازد که بتوانند قدرت های سلطه گر را به زانو درآورند و امروز دنیا متاثر از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

captcha