موازی‌کاری؛ نتیجه آخرین تصمیم شورای توسعه
کد خبر: 3779133
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
بهبودی بیان کرد:

موازی‌کاری؛ نتیجه آخرین تصمیم شورای توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم آخرین تصمیم‌گیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور را در مورد اعطای مجوز به مؤسسات قرآنی نمونه‌ای از موازی‌کاری خواند.

حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌‌گو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، اظهار کرد: پیش از این مقرر شده بود تا مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی جلسه‌ای به شیوه‌ای برای اعطای مجوز به مؤسسات قرآنی دست پیدا کنند که پس از برگزاری این جلسه، نتایج آن به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارجاع شد و شورا نیز در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.
بهبودی با بیان اینکه در جلسه شورای توسعه تصمیم بر این شد که سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداگانه به اعطای مجوز به مؤسسات اقدام کنند، ادامه داد: در این باره هیئتی متشکل از هفت عضو شامل سه نفر از سازمان تبلیغات اسلامی، سه نفر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به عنوان هیئت هماهنگ‌کننده صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معین شد.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه وظیفه این هیئت تصمیم‌گیری درباره سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و نیز آئین‌نامه‌های مختلف در راستای صدور مجوز، نظارت و حمایت از مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: طبق تصمیم شورای توسعه، مقرر شده است تا سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری مجوز مؤسسات را جداگانه و طبق آئین‌نامه‌های هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور، که عملاً منحل شده‌اند، صادر کنند و از ابتدای سال 98 براساس ضوابط و آئین‌نامه‌هایی که این هیئت هفت نفره آنها را صادر می‌کند، عمل کنند.
وی با بیان اینکه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور، که شورای توسعه آن را تصویب و نزدیک به چهار سال نیز فعالیت کرد، در راستای عدم موازی‌کاری و بهبود امور مؤسسات قرآنی تشکیل شد، گفت: متأسفانه پس از چهار سال فعالیت، دوباره تصمیم بر این شد که سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد جداگانه در بحث اعطای مجوز به مؤسسات وارد شود که این امر نمونه ایجاد موازی‌کاری بین دستگاه‌های مختلف و برخلاف فرمان مقام معظم رهبری درباره عدم‌ موازی‌کاری بین‌نهادهای قرآنی است.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: چنین تصمیمی مبنی بر انحلال هیئت رسیدگی و نیز اعطای مجوز از سوی دو دستگاه مسلماً چالش‌زا خواهد بود و مشکلاتی که پیش از تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور وجود داشت، دوباره به وجود خواهد آورد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منتقد جناب بهبودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۲۰:۴۳
0
0
با سلام ؛ جناب بهبودی بفرمایید چه مشکلی قبل از تشکیل هیئت رسیدگی مشترک وجود داشت که با تشکیل این هیئت حل شد ؟ یا بلکه بر مشکلات افزوده شد. اینها همه بازی با کلمات است که شما می فرمایید. فقط از این ناراحت هستین که کار از دست شما خارج شد. چیزی که هیچوقت حق شما نبود. فقط حق به سر جای خودش برگشت. در آینده هم فقط باید به سمتی بریم که مجوز موسسات قرآنی فقط توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شود.
اساسا در طی این مدت سازمان دارالقرآن الکریم نشان داد که توان ، ظرفیت و صلاحیت این کار رو ندارد. با تشکر.
captcha